علم و دانش

نحوه اضافه کردن هدر در اکسل

آموزش تصویری افزودن هدر به شیت در اکسل

با اضافه کردن هدر در اکسل ، می توانید شماره صفحه، عنوان صفحه، تاریخ یا حتی متن سفارشی را در بالای صفحات گسترده خود نمایش دهید. اضافه کردن هدر در مایکروسافت اکسل آسان است و ما دو راه برای انجام آن به شما نشان خواهیم داد.

دو روش برای ایجاد هدر در اکسل

یکی از راه های اضافه کردن هدر در اکسل استفاده از گزینه ای در تب “Insert” است. اگر به دنبال اضافه کردن هدر به یک کاربرگ خاص هستید، از این روش استفاده کنید.

راه دیگر برای استفاده از هدر در اکسل، استفاده از کادر محاوره‌ای «Page Setup» است. اگر می خواهید یک هدر به چندین کاربرگ به طور همزمان اضافه کنید از این روش استفاده کنید.

توجه: پاورقی ها مانند سرصفحه ها اضافه می شوند، بنابراین اگر می خواهید پاورقی به صفحات گسترده خود اضافه کنید، از همان مراحل زیر استفاده کنید.

نحوه اضافه کردن هدر در یک کاربرگ

برای افزودن هدر به کاربرگ خود در اکسل، ابتدا صفحه گسترده خود را با Microsoft Excel باز کنید.

در صفحه‌گسترده‌تان، در پایین، روی صفحه‌کاری که می‌خواهید یک سرصفحه در آن اضافه کنید، کلیک کنید.

کلیک روی شیت

در نوار اکسل در بالا، روی تب “Insert” کلیک کنید.

گزینه Insert در اکسل

در برگه «Insert»، روی Text > Header & Footer کلیک کنید.

نحوه اضافه کردن هدر در یک کاربرگ

نمای کاربرگ شما بلافاصله تغییر می کند و اکنون می توانید شروع به اضافه کردن هدر خود کنید.

در بالای کاربرگ خود، یک بخش چپ، وسط و راست برای تعیین محتوای هدر خود دارید. روی هر بخش کلیک کنید و محتوای سرصفحه خود را اضافه کنید.

برای توقف ویرایش سرصفحه، در هر نقطه خارج از بخش سرصفحه کلیک کنید.

افزودن هدر به اکسل

نحوه قرار دادن هدر در چندین کاربرگ

برای افزودن یک هدر به چندین کاربرگ به طور همزمان، ابتدا صفحه گسترده خود را که حاوی چندین کاربرگ است در اکسل راه اندازی کنید.

در پایین صفحه‌گسترده، کاربرگ‌هایی را که می‌خواهید در آن سرصفحه اضافه کنید، انتخاب کنید. این کار را با نگه داشتن Shift در حالی که روی هر برگه کاربرگ کلیک می کنید، انجام دهید.

کلیک روی شیت

در حالی که کاربرگ‌های شما انتخاب شده‌اند، در نوار اکسل در بالا، روی تب “Page Layout” کلیک کنید.

بخش Page Layout اکسل

در تب “Page Layout”، در گوشه سمت راست پایین بخش “Page Setup”، روی نماد فلش کلیک کنید.

بخش Page Setup اکسل

در کادر محاوره‌ای «Page Setup»، روی تب «Header/Footer» کلیک کنید.

نحوه قرار دادن هدر در چندین کاربرگ

برای تعیین هدر سفارشی، روی دکمه «Custom Header» کلیک کنید.

بخش Custom Header در اکسل

کادر “Header” باز می شود. در اینجا، بر روی بخش های چپ، میانی و راست کلیک کنید و محتوای هدر هر بخش را مشخص کنید. اگر می خواهید موارد پویا مانند شماره صفحه و تاریخ اضافه کنید، روی نمادهای مناسب کلیک کنید.

وقتی کارتان تمام شد، روی «OK» در کادر کلیک کنید.

ساخت هدر پویا در اکسل

دوباره به کادر «Page Setup» باز خواهید گشت. در اینجا، روی “OK” کلیک کنید تا هدر سفارشی خود را به کاربرگ های خود اضافه کنید.

آموزش تصویری افزودن هدر به شیت در اکسل

و کاربرگ های انتخابی شما اکنون سربرگ سفارشی مشخص شده شما را دارند. از سفارشی سازی بالای صفحات گسترده خود لذت ببرید!

شاید این مقاله برای شما کاربردی باشد : ۱۸ فرمول برتر اکسل که باید بدانید (با مثال)

آیا در رابطه با این مقاله در مورد نحوه اضافه کردن هدر در اکسل سوالی دارید؟ اگر بله، لطفاً در بخش نظرات مقاله به ما اطلاع دهید. تیم متخصص ما به شما کمک می کند تا سوالات خود را بلافاصله حل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

هاست وردپرس هاست وردپرس

سعید زارعین

سعید هستم 27 ساله، یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا