رپورتاژ

چرا باید از خدمات سئو در کنار سایر روش های بازاریابی استفاده کنیم؟

بازاریابی یکی از عوامل موفقیت کسب و کار است و همواره روش‌های مختلفی برای آن وجود دارد. واژه سئو نامی آشنا در حوزه بازاریابی است و توانسته به قدری موفقیت آمیز عمل کند که به یک راهکار اساسی برای افزایش درآمد، افزایش فروش، افزایش بازدید و حتی افزایش کیفیت طراحی سایت و تولید محتوا تبدیل شده است.

استفاده از خدمات سئو در کنار سایر روش‌های بازاریابی مزایای بسیاری را برایتان رقم می‌زند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو  که تحت عنوان سئو (SEO) خوانده می‌شود عملی است که از طریق رتبه بندی ارگانیک موتورهای جستجو، می‌تواند بازدید کننده جذب کند. هدف از انجام سئو رسیدن به لینک اول صفحه جستجو گوگل (و سایر موتورهای جستجو) است.​ کاربران بسیاری با سرچ یک کلمه کلیدی در صفحه serp به لینک‌های اول تا سوم مراجعه می‌کنند.

به همین دلیل قرار داشتن سایت در لینک اول صفحه اول می‌تواند باعث دیده شدن بیزنس شما شود. سئو شامل هر دو روش فنی و محتوایی است که با هدف هماهنگی با بهترین نیازهای الگوریتم موتور جستجو انجام می شود. وظایف متداول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوا پیرامون کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.

مزایای سئو در بازاریابی چیست؟

سئو نتتایج سریع یکباره ندارد بلکه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و در طول زمان، می‌تواند باعث افزایش سود شود. استفاده از خدمات سئو مزایای بسیاری دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- افزایش ترافیک سایت و نرخ کلیک

سایت بدون بازدید و سایت بدون کاربر، نمی‌تواند بر موفقیت کسب و کار شما تاثیر مثبت گذارد. با استفاده از خدمات سئو می‌توانید نرخ کلیک و ترافیک را افزایش بدهید.

۲- بهبود تجربه کاربری

درک اینکه جامعه هدف سایت شما به دنبال چه چیزی هستند بسیار مهم است. و یافتن این مورد به صورت یکباره نیست،  زیرا ممکن است رفتار و انتظارات کاربران با گذشت زمان تغییر کند. اگر آنها آنچه را که می خواهند در سایت شما پیدا نکردند یا برای یافتن آن مشکل دارند، ممکن است زودتر از زمان مورد نظر سایت شما را ترک کنند و دیگر برنگردند.

به همین دلیل گوگل الگوریتم‌های خود را که اطلاعات جستجو را در SERP پیدا و جمع‌آوری می‌کند، در حال بروزرسانی است. گوگل به طور مداوم بر رفتار کاربران از جمله زمان صرف شده در یک صفحه یا سایت، نرخ پرش و غیره نظارت می کند تا تصمیم بگیرد که آیا تجربه خوبی در هنگام بازدید از یک سایت داشته است یا خیر.

این امر یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سئو است و نمی توان آن را نادیده گرفت. حتی اگر برای مدت کوتاهی در بهترین نتایج جستجو قرار بگیرید اما نتوانید کاربرانی که از طریق جستجوی ارگانیک وارد سایت شما شده‌اند، راضی نگه دارید و خدمات مطلوب ارائه کنید، به تدریج توسط گوگل کنار گذاشته خواهید شد.

۳- دیده شدن برند

اگر بتوانید از طریق سئو جایگاه خوبی در صفحه serp بدست آورید، مخاطبین بیشتری را به صورت ارگانیک جذب خواهید کرد که این امر باعث آگاهی بیشتری در مورد برند و محصول یا خدمات شما خواهد شد.

سئو به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی نام تجاری خود را به کاربران وب معرفی کنید که به نحوی باعث افزایش اعتبار برند خواهد شد و تاثیر وافری بر بازاریابی آنلاین دارد.

نقش سئو در بازاریابی

امروزه دیجیتال مارکتینگ که به عنوان بازاریابی آنلاین خوانده می‌شود، به یکی از رویکردهای استراتژیک رشد کسب و کار مبدل شده است و با تولید و توزیع محتوای مفید و کاربردی در رقابت بازار پیروز می‌شود. بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا دو مفهوم مرتبط به یکدیگر هستند و در کنار هم می‌توانند قدرت زیادی بیابند.

همچنین، با استفاده از تکنیک‌های سئو می‌توان بهبود تجربه کاربری و اعتماد به وبسایت شما را افزایش داد، که این نیز در بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. بنابراین، نقش سئو در بازاریابی آنلاین به عنوان یک ابزار مهم برای جلب مشتریان و افزایش فروش نباید اغماض شود.

سئو چگونه هزینه بازاریابی را کاهش می‌دهد؟

تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) می‌تواند به راهکاری موثر برای کاهش هزینه بازاریابی شما تبدیل شود. این به این معنی است که با بهینه‌سازی سایت خود به منظور جلب ترافیک طبیعی و افزایش رتبه سایتتان در موتورهای جستجو، نیازی به هزینه‌های بالای تبلیغات پرداخته شده نخواهید بود.

همچنین، با این کار، شما می‌توانید به طور مداوم و مستمر ترافیک و مخاطبین جدیدی را به سایت خود جذب کنید و هزینه‌های بازگشت سرمایه را افزایش دهید.

سئو چگونه هزینه‌های بازاریابی سنتی را کاهش می‌دهد؟

بازاریابی سنتی یکی از استراتژی‌های رشد یک کسب و کار است اما با توجه به محدودیت‌هایی که دارد نمی‌تواند عملکرد بهینه‌ای مانند سئو داشته باشد. بازاریابی سنتی معمولا مختص به منطقه‌ای خاص است و هزینه‌های گزافی نظیر نصب بیلبورد و تبلیغات دیگر را شامل می‌شود. اما سئو با توجه به اینکه یک راهکاری کاملا علمی و تخصصی برای پیشبرد اهداف بازاریابی سنتی است، می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد.

سئو با تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود و سایت شما را صرفا برای یک کلمه کلیدی بهینه سازی می‌کند و این امر باعث می‌شود، مخاطبانی به سایت شما جذب شوند که به خدمات شما نیاز دارند و منتهی به افزایش فروش خواهد شد.

علاوه بر این در بازاریابی سنتی با یکبار هزینه، صرفا برای مقطعی خاص تبلیغات خواهید کرد، در حالی که با استفاده از خدمات سئو می‌توانید برای همیشه از مزایای آن بهره‌مند شوید و ثبات را بهبود بخشید.

بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی مقرون به صرفه نیستند و نمی‌توانند به خوبی مشتریان هدف را جذب کنند اما سئو با استفاده از راهکارهایی که ارائه می‌دهد، به راحتی می‌تواند قدرتمندانه گوی سبقت را در بازار برباید.

از کدام آژانس دیجیتال مارکتینگ خدمات سئو دریافت کنیم؟

از نظر ما تیم وب‌رمز که به ارائه خدمات منحصر به فرد سئو مشهور است، گزینه خوبی است. اگر علاوه بر افزایش ترافیک، آگاهی از برند و سایر مزایای سئو، به دنبال راهکارهایی برای فروش بیشتر و بهتر هستید، خدمات سئو سایت وب‌رمز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا