آیا می خواهید تعامل با کاربران خود در اینستاگرام را در سال جدید میلادی افزایش دهید؟
از ایجاد الگوهای رفتاری گرفته تا ارائه هدایا – تاکتیکهای زیادی برای تعامل با جامعه و مشاهده شاخصهای شما وجود دارد.
برای شروع آماده اید؟ در اینجا ۶ روش آزمایش شده برای افزایش تعامل با کاربران در اینستاگرام آورده شده است که در ادامه به آن میپردازیم.
10 ترفند برای افزایش تعامل در اینستاگرام
#۱ : از طریق استیکرهای استوری اینستاگرام با مخاطبان خود درگیر شوید
استیکرهای استوری اینستاگرام روشی عالی برای تشویق فالوورهای شما به تعامل با شما هستند که به نوبه خود به ایجاد یک فالوور وفادار کمک می کند که احساس می کند با برند شما مرتبط است.
در استوریها، تعدادی برچسب سریع و آسان برای استفاده مانند نظرسنجی، سؤال، شمارش معکوس، آزمونها، و اسلایدرهای شکلک وجود دارد که میتوان به چند مورد از آنها اشاره کرد.
یکی از جذاب ترین کاربردهای استیکرهای استوری اینستاگرام، استیکر سوال (ask me a question) است.
استیکر سوالات استوری اینستاگرام به شما امکان می دهد با فالوورهای خود گفتگوی مستقیم داشته باشید. می توانید از فالوورهای خود بخواهید در مورد یک موضوع خاص از شما سؤال بپرسند یا می توانید به طور کامل بحث را باز کنید.
روندی که در اوایل دهه ۲۰۰۰ در Reddit محبوب شد، به شدت به صحنه استوری اینستاگرام راه پیدا کرد.
از این که چقدر نتیجه و بازخورد مثبت از این جعبه سوالات کوچک ساده به دست می آورید، شگفت زده خواهید شد. کاربران اینستاگرام دوست دارند احساس کنند بخشی از چیزی بزرگتر هستند و باز کردن راهی برای پاسخ به سؤالات آنها راهی عالی برای انجام این کار است.
#۲ : ایجاد و اشتراک گذاری میم های مرتبط
میم ها راهی به قلب هر کاربر است. آنها بامزه، خلاق و قابل ارتباط هستند.
به زبان ساده: کاربران اینستاگرام می خواهند احساس کنند دیده شده و شنیده می شوند و با میم مناسب، مخاطبان شما پست شما را لایک می کنند، نظر می دهند و با دوستان خود به اشتراک می گذارند.
صرف نظر از جایگاه یا صنعت شما، فرصت ایجاد یک میم وجود دارد.
میتوانید از متن مارکدار و یک عکس پرطرفدار که به ستونهای محتوای شما مرتبط است، مانند ملانی لورن استفاده کنید :
چه کسی این میم را در استوری اینستاگرام خود مجدداً ارسال کند یا آن را برای یک دوست ارسال کند، هرچه تعداد افراد بیشتری پست شما را به اشتراک بگذارند، تعامل بیشتری خواهید دید.
#۳ : Call to Actions را در کپشن های خود بگنجانید
Call to actions (CTA) همچنان در لیست ترفند های افزایش تعامل اینستاگرامی ایستاده است :
اما به یاد داشته باشید که یک سوال واقعی بپرسید زیرا شما نمی خواهید مخاطبان شما فکر کنند که این فقط یک تاکتیک تعامل است.
به عنوان مثال، اگر یک سلفی به اشتراک بگذارید و از فالوورهای خود بپرسید که غذای مورد علاقه آنها چیست، ممکن است به نظر برسد که تنها در جستجوی نظرات و دریافت مستقیم تعامل هستید.
در حالی که اگر یک حکایت واقعی را به اشتراک بگذارید و آن را با یک سوال مرتبط دنبال کنید، احتمالاً فالوور های شما در نظرات شما پاسخ خواهند داد.
شما می توانید با سوالات خود خلاق باشید. میتوانید راهنمایی، توصیهها (رستورانها، مکانهای تعطیلات، کتاب)، یا نوع محتوایی را که میخواهند از شما ببینند، بخواهید.
راه دیگر برای افزایش تعامل با CTA ها این است که مخاطبان خود را تشویق کنید تا روی پیوند موجود در بیو اینستاگرام شما کلیک کنند.
از آنجایی که نمیتوانید لینکهای مستقیم را در کپشن های پست فید اینستاگرام خود قرار دهید، استفاده از ابزار پیوند در بیو، مانند Later’s Linkin.bio ، یک راه عالی برای مبارزه با این موضوع است.
با استفاده از این ابزار میتوانید یک نسخه قابل کلیک از فید اینستاگرام خود بسازید :
هنگامی که فالوورهای شما روی پیوند موجود در بیو شما کلیک می کنند، می توانند روی هر تصویر یا دکمه ای ضربه بزنند و مستقیماً به پیوندهایی که اضافه کرده اید هدایت شوند.
این می تواند یک صفحه فرود برای راه اندازی محصول، یک پست وبلاگ، کانال YouTube شما و موارد دیگر باشد.
#۴ : اجازه دهید شخصیت شما از طریق استوری های اینستاگرام بدرخشد
اگر می خواهید تعامل با جامعه خود را افزایش دهید، آوردن شخصیت خود به اینستاگرام یک مکان عالی برای شروع است.
استوری ها فرمت مناسبی برای تعاملات غیررسمی و پرحرف هستند – یک حکایت شخصی را به اشتراک بگذارید، سؤال بپرسید و چهره خود را نشان دهید!
پادکستر و اینفلوئنسر محبوب @lexniko اغلب در استوری های اینستاگرام خود حضور می یابد تا مستقیماً با جامعه خود صحبت کند :
به عنوان یک برند، مهم است که هر چند وقت یکبار چهره خود را نشان دهید. دنبال کنندگان شما می خواهند ببینند که شما چیزی بیش از یک لوگو هستید.
مردم وقتی می بینند چهره ای در استوری های یک نام تجاری ظاهر می شود، بیشتر درگیر می شوند.
اگر میخواهید استراتژی استوریهای اینستاگرام خود را به سطح بعدی ارتقا دهید، سعی کنید از قبل آنها را برنامهریزی کنید.
زمانی را در روز به جمع آوری محتوای داستان های فیلم اختصاص دهید – این شما هستید که با دوربین درباره فروش آتی یا یک پروژه آینده صحبت می کنید.
#۵ : میزبان یک هدیه جذاب باشید
در اولین قدم باید در مورد محصول، خدمات یا تجربهای که قصد دارید به عنوان جایزه هدیه دهید؛ تصمیمگیری کنید.
این موضوع بسته به اهداف شما متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر قصد معرفی محصول جدید خود را دارید ؛ باید محصول خاص خود را به عنوان جایزه تقدیم نمایید. از طرف دیگر ممکن است کسبوکاری بخواهد با یک برند دیگر به صورت مشترک، جوایزی را برای دنبال کنندگان خود در نظر بگیرد.
در این صورت نوع جایزه شما متفاوت خواهد بود و مخاطبان شما هیجانزدهتر میشوند. همچنین ممکن است صفحهای به جای هدیه یک محصول یا خدمات خاص، یک تجربه زیبا را ارائه دهد. مثلاً بخواهد یک سفر آخر هفته، تعطیلات در یک مکان تفریحی و یا حتی ملاقات با یک شخص معروف را به عنوان جایزه به دنبال کنندگان خود اهدا کند.
#۶ : به این فکر کنید که با استیکر Add Yours چه چیزی الهام بخش شما خواهد بود
با معرفی قابلیت استیکر Add Yours، اکنون ساده تر از همیشه ایجاد یک چالش ویروسی با مخاطبان خود و فراتر از آن رخ خواهد داد.
حتی آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز در این زمینه شرکت می کند :
به عنوان مثال اگر شما یک برند سبک زندگی هستید، می توانید از مخاطبان خود بخواهید که روند دکوراسیون خانه مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند. اگر یک شرکت مراقبت از پوست هستید، می توانید از فالوورهای خود بخواهید تا برنامه صبحگاهی خود را به اشتراک بگذارند یا اگر عکاس هستید، می توانید از مخاطبان خود بخواهید عکس های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند.