اگرچه امنیت شبکه و نظارت بر شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما بسیاری از افراد در این زمینه دانش کافی ندارند و اهمیت داشتن یک پشتیبان غیر حضوری حرفه ای شبکه را برای عیبیابی مشکلات احتمالی شبکه درک نمیکنند. بدیهی است که از نظر امنیت دادههای حساس، ارتباط مداوم با پشتیبانی غیر حضوری شبکه از راه دور بیشتر مورد نیاز خواهد بود.
شرکتها و سازمانهایی که از شبکه استفاده میکنند برای نگهداری از شبکه کامپیوتری خود، نیاز به پشتیبان غیر حضوری سخت افزار شبکه دارند. زیرا برای جلوگیری از خرابیهای احتمالی و رفع مشکل شبکه باید بهطور مرتب بازدید و بررسی انجام شود. برای استفاده از خدمات شبکه باید بدانید که پشتیبان شبکه کیست و چه وظایفی دارد. بهطور خلاصه، پشتیبان شبکه، خدماتی مانند پشتیبانی و پشتیبانی و نگهداری از سرور را انجام میدهد.
سرویس پشتیبان شبکه غیرحضوری چیست؟
پشتیبانی غیر حضوری شبکه چیست؟ شبکههای کامپیوتری ستون فقرات فناوری اطلاعات سازمانها هستند و تمامی تجهیزات این سازمانها از طریق این شبکه به هم متصل شده و اطلاعات و دادهها در بستر آن منتقل میشود. نصب و راهاندازی شبکههای کامپیوتری و همچنین پشتیبانی و نگهداری آنها، امکان دسترسی به تمامی قسمتهای تجهیزات و نرمافزارها را در یک پلتفرم فراهم میکند.
در این بین، ممکن است هر قسمت سختافزاری و نرمافزاری مانند سرور، سوئیچ، رایانه، اتصال اینترنت، امنیت و… دچار مشکل یا قطعی شوند. این تداخل یا وقفه میتواند کلی یا جزئی باشد و به شبکه آسیب برساند. به همین منظور از پشتیبان غیر حضوری شبکه استفاده میشود و داشتن یک تیم پشتیبانی آنلاین در دنیای امروز کاملا ضروری است. پشتیبانی شبکه کامپیوتری بهمعنای نگهداری، مراقبت و عیبیابی نرمافزارها و سختافزارهای مورد استفاده در شبکه است.
پشتیبان غیرحضوری شبکه کیست؟
خدمات پشتیبانی شبکه به دو صورت قابل ارائه است. در روش اول، شرکتی که نیاز به خدمات شبکه دارد، فردی را برای مدیریت و نگهداری شبکه، بهطور دائم استخدام میکند. در روش دوم، شرکت خدمات مورد نیاز خود را برونسپاری میکند. این کار تحت قرارداد با شرکت پشتیبان غیر حضوری شبکه های کامپیوتری انجام میشود.
هر کدام از این روشها مزایای خود را دارند و افراد براساس نیازهای شبکه، کارفرمایان یا متخصصان پشتیبانی شبکه را استخدام یا خدمات پشتیبانی شبکه را برونسپاری میکنند. پشتیبان غیرحضوری شبکه دارای مهارتهای تخصصی در این حوزه مانند میکروتیک و سیسکو است. همچنین، این افراد مهارت دیگری مانند مهارتهای ارتباط اجتماعی و توانایی روبرو شدن در شرایط مختلف با کارفرما را دارد.
پشتیبان حضوری داشته باشیم یا از خدمات پشتیبان غیرحضوری استفاده کنیم؟
در حال حاضر، پیشرفتهای زیادی در حوزه تولید تجهیزات و نرمافزارهای شبکه صورت گرفته است که از بین رفتن اطلاعات جلوگیری میکنند. همچنین، وجود پشتیبان معتبر غیر حضوری شبکه، این اطمینان را به افراد میدهد که دادهها همواره در دسترس خواهند بود. افراد و سازمانهایی که بهنوعی از شبکه استفاده میکنند، برای دریافت خدمات مختلف نرمافزاری و سختافزاری به یک پشتیبان شبکه نیاز دارند. واضح است که در مورد حفاظت از دادههای حساس، داشتن یک پشتیبان غیر حضوری شبکه ضروری خواهد بود. زیرا، برای جلوگیری از خرابی احتمالی شبکه، باید بهطور مرتب و دائمی مورد بررسی و بازدید قرار گیرد. اگر صاحب شرکت کوچکتری هستید، بهتر است از پشتیبانهای غیرحضوری استفاده کنید تا کمترین هزینه را متقبل شوید.
در نظر داشته باشید که تمامی خدمات پشتیبانی شبکه، بهراحتی و بهصورت غیرحضوری نیز ارائه میشوند. اما بهدلیل اهمیت وجود یک پشتیبان شبکه، بسیاری از سازمانها این تصور را دارند که استخدام حضوری یک پشتیبان شبکه ضروری است. اما، در بسیاری از موارد، استفاده از خدمات پشتیبان غیر حضوری شبکه بهترین گزینه خواهد بود و بهتر است که با شرکت پشتیبانی غیر حضوری شبکه های کامپیوتری همکاری کنید:
- هزینه نگهداری از شبکه برای شرکتها بسیار کمتر از استخدام پشتیبانی غیر حضوری فنی شبکه باشد.
- زمانی که با شرکت کار میکنید مشکلات بیمه سنوات و … را ندارید.
- بهعلت تجربه و دانش بسیار بیشتری که شرکتها نسبتبه یک فرد دارند.
- نیازی به حضور دائمی یک فرد برای امور شبکه نباشد.
وظایف پشتیبان غیرحضوری شبکه
افرادیکه تحت عنوان کارشناس پشتیبانی فنی غیر حضوری شبکه فعالیت دارند، یک چک لیست پشتیبانی شبکه را برعهده دارند و صاحبان کسب و کارها میتوانند مشکلات خود را در کمترین زمان ممکن و بسیار مقرونبهصرفه برطرف کنند. وظایف پشتیبانی غیر حضوری تجهیزات شبکه میتوانند در قالب پشتیبان غیر حضوری نرم افزار شبکه یا سختافزاری انجام شوند:
- نصب سختافزار جدید
- تنظیم حسابهای کاربری، مجوزها و…
- کنترل امنیت سیستمها
- نصب و بروزرسانی آنتیویروس
- نصب نرم افزارهای جدید براساس نیاز سیستم
- تعمیر و نگهداری قطعات سختافزاری شبکه
- پشتیبانی فنی برای استفادهکنندگان از شبکه
- آموزش نحوه استفاده از شبکه
- مدیریت و نظارت روزانه بر شبکه
- برنامهریزی و پیشبینی نیازهای احتمالی آینده شبکه
- بررسی و نظارت بر ارتباطات شبکه
- بازدید دورهای از تجهیزات
- رفع خرابیها و قطعیها بهوجود آمده در شبکه
- ارائه گزارش منظم از چگونگی عملکرد شبکه
- انجام بروزرسانیهای امنیتی شبکه بهصورت منظم
- مستندسازی دقیق از تجهیزات و سرویسهای شبکه
قرارداد پشتیبان غیرحضوری شبکه
عقد قرارداد پشتیبانی غیر حضوری شبکه های کامپیوتری برای دریافت انواع خدمات و سرویسهای متعدد ضروری است که میتواند در مدلهای مختلف ارائه گردد:
خدمات پشتیبانی و نگهداری سیستمهای کامپیوتری
پیادهسازی و استفاده از شبکه، نیازمند بهرهگیری از شرکت پشتیبانی غیر حضوری شبکه در مشهد است. تعمیر و نگهداری منظم سیستمهای کامپیوتری باعث میشود تا شبکه با مشکلات جدی روبرو نشود.
خدمات پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات اداری
نگهداری و پشتیبانی از تجهیزات اداری مانند پرینتر، اسکنر و… نیز از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که در قالب خدمات HelpDesk ارائه میشوند.
خدمات پشتیبانی شبکه
این خدمات پشتیبانی غیر حضوری شبکه های کامپیوتری در زمینه تجهیزات و نرم افزارهای مرتبط با آن است که از نظر فنی در سطح بالاتری نسبتبه سایر قراردادها در قالب موارد زیر ارائه میگردند:
- خدمات پشتیبانی و نگهداری زیر ساخت شبکه
- خدمات پشتیبانی از سرورها و تجهیزات اتاق سرور
- خدمات پشتیبانی و نگهداری از سرویس ها و نرم افزارهای شبکه
- خدمات پشتیبانی سیستم های مانیتورینگ شبکه
- خدمات پشتیبانی امنیت شبکه
به عنوان مثال اگر بخواهیم خدمات پشتیبانی از شبکه را برای استودیو خدمات گرافیک انجام دهیم وابسته به وسعت این هزینه میتواند متفاوت باشد. یا شرکت بسته بندی این پک http://hi-packages.com/
پشتیبانی و نگهداری از سیستمهای حفاظتی و نظارتی
در این نوع قرارداد پشتیبانی غیر حضوری شبکه و سخت افزار، تمامی نیازهای آیتی در سطوح مختلف مانند پشتیبانی تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه، نگهداری از دستگاههای الکترونیکی مانند سیستمهای هوشمند اتاق سرور، دستگاه حضور و غیاب، برق اضطراری UPS و… ارائه میشوند.
خدمات نصب و پشتیبانی شبکههای کامپیوتری
طراحی و پیادهسازی شبکههای کامپیوتری از جمله وظایف اصلی پشتیبان شبکه است. یکی از مهمترین خدماتی که شرکتها پس از نصب و راهاندازی شبکه کامپیوتری خود به آن نیاز دارند، خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتری است و کسب و کارها میتوانند بهصورت غیرحضوری به خدمات و پشتیبانی دسترسی داشته باشند. هر سازمانی که بستر وب را در اختیار افراد خود قرار دهد، نیاز به پشتیبانی سختافزاری و نرمافزاری برای تمامی اجزای شبکه دارد. داشتن شبکه مناسب کمک می کند تا مشکلات احتمالی شبکه به حداقل برسد و در صورت بروز مشکل، پیگیریهای لازم به سرعت انجام شده و مشکل برطرف میشود. بهطور کلی، پنج نوع خدمات پشتیبانی شبکه وجود دارد:
- خدمات پسیو شبکه
- خدمات اکتیو شبکه
- خدمات امنیت شبکه
- خدمات پشتیبانی شبکه
- خدمات کابل کشی شبکه
هزینه خدمات پشتیبان غیرحضوری شبکه
پیش از آن که بهدنبال یافتن ارزانترین قیمت برای پشتیبان غیر حضوری شبکه باشید، به نیازهای شبکه خود توجه کنید. مواردی مانند هزینه تجهیزات شبکه، میزان خسارت در زمان خرابی سیستمها، میزان اهمیت زیرساخت شبکه برای سازمان، تعداد تجهیزات شبکه، نوع سرویسهای نصب شده در شبکه، میزان انتظارات از شرکت ارائهدهنده خدمات شبکه و پشتیبانی غیر حضوری، تعداد دفعات حضور تکنسین پشتیبانی غیر حضوری شبکه در مشهد در محل کار و… در هزینه نهایی تاثیرگذار هستند.
تعداد تجهیزات شبکه
متخصص شبکه با توجه به تعداد کامپیوترها، پرینترها، قیمت بسته بندی و ارسال تجهیزات سختافزاری و زمانی که برای پشتیبانی و بررسی هر کدام صرف میکند، هزینه بیشتری را طلب خواهد کرد.
تعداد دفعات پشتیبانی غیرحضوری
تعداد دفعات پشتیبانی غیر حضوری شبکه های کامپیوتری در مشهد توسط کارشناس شبکه در یک ماه، بستهبه نیاز کارفرما تغییر میکند که در تعرفه پشتیبانی غیر حضوری شبکه تاثیرگذار است.
پیچیدگی و حجم کاری
فرآیند ارائه خدمات پشتیبانی غیر حضوری شبکه کامپیوتری اهمیت زیادی دارد و با توجه به تخصص، مهارت و تعداد بکار گرفته شده، هزینه متفاوتی از کارفرما دریافت میشود.
نرمافزارهای موجود در شبکه
پیچیدگی سرویسها و نرم افزارهای تحت شبکه، مانند اکتیودایرکتوری، DHCP، فایروالهای نرمافزاری، سرویسهای مانیتورینگ و… باعث افزایش هزینههای پشتیبانی غیرحضوری شبکه میشود.
نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه
حضوری و غیرحضوری بودن دریافت خدمات توسط شرکت پشتیبانی غیر حضوری شبکه در تهران از دیگر عوامل موثر در هزینه خواهد بود. در حالت غیرحضوری بهدلیل عدم حضور کارشناس در محل و زمان کمتری که برای عیبیابی صرف میشود، هزینه کمتری برای کارفرما دربر خواهد داشت.
جمعبندی
مطمئنا استفاده از متخصص پشتیبانی شبکه و سختافزار مقرونبهصرفه است، زیرا هزینههای نداشتن پشتیبانی شبکه از هزینههای حضور آن بیشتر است. از جمله دیگر مزایای استفاده از پشتیبان غیرحضوری میتوان به حفظ و بهبود عملکرد شبکههای کامپیوتری، بروز تجهیزات و نرمافزارها، بهره بردن از تجربه و دانش تکنسینهای غیرحضوری شبکه و دسترسی به تجهیزات راه دور و پشتیبانی شبکه در هر زمان اشاره کرد.
منبع: سایت ترازنت.