آموزشسخت افزارویندوز

معرفی آردوینو و راهنمایی برای انجام پروژه های DIY

معرفی آردوینو (Arduino) یک پلتفرم اوپن سورس الکترونیک است. بدین معنی که نرم‌افزار و طرح سخت‌افزار آن به صورت آزاد در اختیار تمام افراد قرار گرفته و افراد می‌توانند به وسیلهٔ آن پروژه‌های الکترونیکی خود را به سادگی انجام دهند. اوپن سورس و رایگان بودن پلتفرم آردوینو باعث شده تا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از این پلتفرم استفاده نمایند و روز به روز بیشتر آن را توسعه دهند.

معرفی آردوینو و راهنمایی برای انجام پروژه های DIY

آردوینو (Arduino) چیست؟

یک میکروکنترلر تک‌بردی است که به منظور تولید راحت‌تر برنامه‌هایی که با اشیاء یا محیط تعامل داشته باشند طراحی شده‌است. سخت‌افزار آن شامل یک برد سخت‌افزار متن‌باز که حول میکروکنترلر ای‌وی‌آر اتمل یا یک آرم اتمل طراحی شده‌است. بعنوان مثال مدل Arduino UNO Rev3 دارای رابط یواس‌بی، ۶ پین ورودی آنالوگ و همچنین ۱۴ پین ورودی/خروجی دیجیتال است که اجازهٔ اتصال بردهای توسعهٔ مختلفی را فراهم می‌آورد. هرچند در مدلهای دیگر تعداد این درگاه‌های آنالوگ و دیجیتال متفاوت (بیشتر یا کمتر) است. آردوینو می‌تواند جهت ایجاد اشیای تعاملی، گرفتن ورودی از تعداد زیادی سوییچ و حسگر، و کنترل تنوعی از لامپ‌ها، موتورها و سایر خروجی‌های فیزیکی به کار گرفته شود. آردوینو در سال ۲۰۰۵ به منظور ایجاد راهی ارزان و ساده برای برنامه‌نویسی اشیایی تعاملی ایجاد شد. آردوینو به همراه یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار (IDE) ساده ارائه می‌شود که در رایانه‌های عادی قابل اجرا است که اجازهٔ برنامه‌نویسی به کمک سی یا سی++ را برای آردوینو می‌دهد.

معرفی آردوینو و راهنمایی برای انجام پروژه های DIY

آردوینو می‌تواند پارامترهایی مانند نور محیط، کلیدها یا حتی یک ایمیل را به عنوان ورودی دریافت نماید و بعد از پردازش، خروجی‌هایی مانند روشن کردن یک وسیلهٔ برقی، تغییر رنگ LEDها یا ارسال یک ایمیل یا نظیر آن را ارائه دهد.

پلتفرم آردوینو و معرفی آردوینو شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار متن باز می‌شود. سخت‌افزار آردوینو متشکل از بردهای مختلفی بر پایه میکروکنترلرهای مختلف است که پر مصرف‌ترین سخت‌افزار آردوینو، Arduino UNO است که از میکروکنترلر Atmega328 استفاده می‌کند و در بسیاری از پروژه‌های دانشجویی، رباتیک و پروژه‌های تحقیقاتی کاربرد دارد.

اردوینو یونو uno :

شیلدهای آردوینو:

با استفاده از اردوینو و شیلد هایی که برای کار های مختلف طراحی و تولید شده اند تا پایه های اردوینو را نسبت به پروژه مورد نظر گسترده تربکند تا دسترسی راحت تر و سهل تر شود.

انواع شیلد های اردوینو:

در پست های بعدی به موضوع پروگرم کردن اردوینو بدون داشتن اطلاعات فنی خاص ،توسط گوشی اندروید و کامپیوتر و استفاده از کد های اماده که برای اکثر پروژه ها موجود است میپردازیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا