آی او اسسیستم عامل

آموزش رفع ارور Cannot Verify Server Identity در ایفون و ایپد

ارور در برنامه mail ایفون و ایپد و روش رفع آن

برنامه Mail که همراه با iPhone یا iPad شما ارائه می‌شود برای ادغام حساب‌های ایمیل شما در یک برنامه عالی است؛ یعنی تا زمانی که ارور Cannot Verify Server Identity را مشاهده نکرده اید عالی میباشد:)) در اینجا برخی از راه‌حل‌های احتمالی برای زمانی که برنامه Mail به شما پیام «Cannot Verify Server Identity» می‌دهد، آورده شده است؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اتصال خود را تغییر دهید یا تنظیم مجدد کنید

اولین چیزی که باید برای رفع ارور Cannot Verify Server Identity در ایفون و ایپد امتحان کنید یک اتصال اینترنتی متفاوت یا تنظیم مجدد اتصال است. اگرچه ممکن است هم دستگاه شما و هم سرور ایمیل مشکلی داشته باشند، ممکن است اتصال اینترنت محلی شما مشکلی ایجاد کرده باشد.

اکثر مشکلات اتصال به یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) با قطع ارتباط از آن، چند دقیقه صبر کردن و سپس اتصال مجدد حل می شود. روتر و مودم خود را خاموش کنید (اگر دستگاه های جداگانه ای هستند) یک دقیقه یا بیشتر صبر کنید و سپس دوباره همه چیز را روشن کنید. برای یک صفحه کاملاً جدید، به تنظیم مجدد اتصال شبکه خود در دستگاه نیز فکر کنید.

برنامه Mail را ببندید و مجدد باز کنید

iOS و iPadOS هر دو در مورد حفظ وضعیت حافظه برنامه در ذخیره سازی طولانی مدت تهاجمی هستند. بنابراین کاملاً ممکن است که برنامه Mail شما برای ماه ها یا حتی سال ها بسته نشده باشد.

انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا چرخ فلک برنامه ظاهر شود. انگشت خود را به سمت راست بکشید تا برنامه ایمیل را پیدا کنید و خود برنامه را به سمت بالا بکشید تا از بین برود. سپس دوباره آن را باز کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید

راه‌اندازی مجدد دستگاه یک نکته رایج عیب‌یابی است، اما چیزی که تعداد شگفت‌انگیزی از مردم هنگام مشکل با فناوری خود فراموش می‌کنند آن را انجام دهند.

اگر هرگز آیفون یا آی‌پد خود را خاموش نکرده‌اید، کافی است دکمه افزایش صدا و کناری را نگه دارید تا «Slide to power off» را ببینید و سپس نوار لغزنده را تا آخر حرکت دهید تا دستگاه خاموش شود. سپس دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا دستگاه دوباره روشن شود.

به‌روزرسانی‌های iOS را بررسی کنید

بروزرسانی ios

برنامه Mail یک برنامه اپل شخص اول است، بنابراین وقتی iOS یا iPadOS را به‌روزرسانی می‌کنید، نسخه جدیدی از Mail و سایر برنامه‌های همراه iOS را نیز دریافت می‌کنید. اگر خطای سرور شما نتیجه یک برنامه قدیمی یا یک اشکال در iOS یا برنامه باشد، به روز رسانی یک راه سریع برای حل این مشکل است.

بررسی کنید که آیا سرور واقعاً خراب است یا خیر

خطایی که به شما می‌گوید سرور آنطور که باید عمل نمی‌کند ممکن است واقعاً نتیجه یک نقص سرور باشد. سریع‌ترین راه برای بررسی اینکه آیا سرور ایمیل واقعاً کار می‌کند یا فقط شما هستید، از سایتی مانند DownDetector استفاده کنید تا ببینید آیا ارائه‌دهنده خدمات حساب مشکل‌دار آنلاین است یا خیر.

استفاده از DownDetector نسبتا ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام ارائه دهنده ایمیل خود را در نوار جستجوی سایت تایپ کنید و نتیجه را به شما نشان می دهد که آیا سایر کاربران نیز شکایت دارند یا نمی توانند به حساب های خود دسترسی پیدا کنند.

اگر ایمیل شما توسط یک سرور خصوصی مانند سرور ایمیل شرکت شما ارائه شده باشد، آن اطلاعات را در اینجا پیدا نخواهید کرد. در عوض، باید با مرکز راهنمایی یا مدیر سیستم آن سرور ایمیل در تماس باشید.

SSL را غیرفعال کنید

در حالی که ما آن را به طور کلی توصیه نمی کنیم، به نظر می رسد که برخی از کاربران با غیرفعال کردن رمزگذاری SSL (لایه سوکت امن) برای آن حساب، توانسته اند از شر این خطا خلاص شوند. با این حال، اگر این کار را انجام دهید به این معنی است که ایمیل های شما قابل رهگیری و خواندن هستند، بنابراین با دقت قدم بردارید.

برنامه تنظیمات را باز کنید و به Mail > Accounts بروید.

Mail > Accounts

سپس نوع حسابی که با آن مشکل دارید را انتخاب کنید

لیست اکانت ها در mail ایفون

سپس Advanced را انتخاب کنید.

در بخش «Incoming Settings»، «Use SSL» را به حالت خاموش تغییر دهید.

غیرفعال کردن ssl در ایفون

حساب را حذف کنید و آن را از نو اضافه کنید

اگر هیچ یک از نکات عیب یابی بالا کارساز نبود، ممکن است بخواهید حساب ایمیل را به طور کامل از دستگاه خود حذف کنید و سپس دوباره آن را اضافه کنید.

به Settings > Mail > Accounts رفته و اکانت مشکل ساز را انتخاب کنید. در پایین صفحه تنظیمات حساب، “Delete Account” را انتخاب کنید و با انتخاب «Delete from my iPhone» یا «iPad» آن را تأیید کنید.

حذف ایمیل از ایفون و ایپد

پس از حذف حساب، به Settings > Mail > Accounts بروید. سپس روی “Add Account” ضربه بزنید و اطلاعات حساب خود را طبق دستور وارد کنید.

افزودن ایمیل به ایفون و ایپد

اگر این کار جواب نداد، ممکن است مجبور شوید تلفن خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید، اما قبل از انجام چنین اقدام جدی، جزئیات حساب خود را سه بار بررسی کنید و با ارائه دهنده ایمیل خود بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلات شناخته شده ای وجود دارد یا خیر.

همچنین ممکن است بخواهید یک برنامه ایمیل شخص ثالث را امتحان کنید! برنامه Outlook مایکروسافت برای ایفون جایگزین خوبی برای Mail است و حتی می‌توانید حساب‌های غیر Gmail را به برنامه Gmail اضافه کنید.

امیدواریم این ترفند کاربردی از مجموعه آموزش های سیستم عامل ای او اس به جهت آموزش رفع ارور Cannot Verify Server Identity در ایفون و ایپد برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ اگر شما نیز راهکاری برای رفع ارور در برنامه mail ایفون و ایپد به روشی آسانتر بلدید میتوانید آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید تا با نام شما این مقاله بروزرسانی گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

هاست وردپرس هاست وردپرس

سعید زارعین

سعید هستم 23 ساله، علاقه مند به برنامه نویسی تمامی زبان های موجود، [تعریف از خود نباشه] یک عدد تولید محتوا(ئر) خلاق :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا