رپورتاژشبکه های اجتماعی

تاثیر نوشتن کپشن در میزان بازدید پست و ریلز اینستاگرام

نوشتن کپشن و اهمیت آن

زمانی که موبایل خود را به دست کمی گیرید و برنامه اینستاگرام را باز می کنید، با سیل عظیمی از پست های مختلف رو به رو می شوید. شما هم زمانی که پستی را در صفحه خود به اشتراک می گذارید دیگران کاربران در لابه لای دیگر پست ها، پست شما را هم گذرا نگاه می کنند و رد می شوند اما باید از یک روش استفاده کرد تا پست شما را گذرا مشاهده نکنند.مانند نوشتن کپشن

و اما این راه چاره چیست؟ یکی از بهترین روشهایی که میتوان جذابیت پست ها را افزایش داد نوشتن کپشن جذاب می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد راه و روش های نوشتن کپشن جذاب، مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید پست های جذاب تری را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

چگونه کپشن جذاب بنویسیم؟

همان طور که در بخش بالا هم اشاره کردیم، اولین کاری که جهت جذب کردن مخاطب از طریق تولید محتوا می توانید انجام دهید و در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا نوشتن کپشن جذاب باعث افزایش فالوور و لایک می شود ؟

برای این که کپشن های جذاب تری بنویسید باید زیاد تمرین کنید و به نمونه های حرفه ای در اینستاگرام بیشتر توجه کنید و از آن ها ایده برداری کنید. نوشتن کپشن های جذاب، سبب جذب مخاطب در اینستاگرام می گردد و در نتیجه این کار هم می توانید بالا رفتن تعداد فالوور های خود را مشاهده کنید. پس باید توجه کنید که یکی از مهم ترین کار هایی که سبب افزایش فالوور در اینستاگرام می گردد نوشتن کپشن جذاب می باشد. برخی از نکات مهم در راستای نوشتن کپشن جذاب، موارد زیر می باشند:

  1. طولانی ننویسید.

در ابتدای کار باید توجه داشته باشید که نباید مطالب را طولانی بنویسید. طبق تحقیقات به دست آمده، کاربران معمولا چیزی بین ۶ تا ۸ کلمه از کپشن های شما را مطالعه می کنند. پس شما باید تمام تلاش خود را بکنید که در این ۶ الی ۸ کلمه بتوانید توجه مخاطب ها را به خود جلب کنید. کپشن ها باید گونه ای باشند که با یک نگاه ساده مفهوم را برسانند.

  1. استفاده کردن از اعداد در کپشن نویسی اینستاگرام

امروزه معمولا کاربران تمایل دارند که نوشته ای شما را در قالب نسخه مشاهده کنند. مثلا: ۶ راهکار برای یادگیری زبان انگلیسی و یا آمادگی برای آزمون نظام مهندسی در ۳ ماه و یا 5 تا از بهترین ها و 3 کاری که هرگز نباید انجام دهید از جملات اثیرگذار در جذب مخاطب میباشد.

 

  1. قصد فریب مخاطب را نداشته باشید.

شما باید در متن کپشن های خود صادق باشید و با جملات دروغ مخاطب های خود را فریب ندهید. چرا که اگر از جملات و حرف های دروغ استفاده کنید به مرور زمان اعتبار شما در بین مخاطب هایتان از بین می رود. چون الگوریتم اینستا تقریبا شباهت هایی با الگوریتم google دارد که یکی از از آها میزان وقتی که یک کاربر به پست شما میگذارد یا همان (engagement) نام دارد. با فریب مشتری این نرخ شما در پیج کاهش پیدا کرده و به مرور با افت شدید بازدید ککننده مواجه میشوید.

چرا نوشتن کپشن مهم است؟

  1. کپشن خودتان را به شکل یک سوال بیان کنید.

بهترین راهکار جهت جذب مخاطب این است که کشپن ها را به صورت سوالی بیان کنید. استفاده کردن از کلماتی مانند چرا و چگونه، چه زمانی و… در جذب کردن مخاطب هایتان بسیار مهم می باشد.ارائه راهکار و یا استفاده از ایموجی های جلب توجه مانند دایره قرمر میتواند توجه کاربران را برای خواندن مطلبی که در کپشن نوشته اید هدایت کند.

البته حتما توجه داشته باشید که در میان محتوای خود به این سوالات هم پاسخ بنویسید. در صورتی که مخاطب پاسخ آن ها را در محتوا مشاهده کند، در این صورت حس اعتماد به او القا می شود.

  1. به شیوه نوشته شدن کپشن های خود توجه کنید

باید توجه کنید که اگر محتوای شما از چند عکس تشکیل شده باشد در این صورت کپشن شما هم به شکل یک تصویر در ابتدای اسلاید ها قرار بگریید. اما اگر محتوای شما به صورت اسلاید های ویدیویی باشد در فریم ابتدایی قرار می گیرد. استفاده کردن از فونت و رنگ های مناسب می تواند کپشن شما را خوانا تر و جذاب تر کند.

  1. کپشن خودتان را به شکل هشدار بنویسید

به لحاظ غریزه، جملاتی که به مردم هشدار می دهند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. استفاده کردن از این نوع جملات می تواند یک مزیت باشد. برای مثال اعلان خطر استفاده بیش از حد از نوشابه بیشتر می تواند جذاب تر باشد تا فواید استفاده از آب پرتقال.

  1. از واژه های تخصصی استفاده نکنید.

در نوشتن کپشن های خود سعی کنید که به نوعی حالت دوستانه داشته باشید و بتوانید تعامل خود را با مخاطبان بیشتر کنید. اگر از جملات و کلمات تخصصی و حرفه ای تر استفاده کنید در این صورت نوعی بیگانگی در جملات خود ایجاد می کنید. چرا که شما در حال پست در اینستاگرام می باشید، نه در دانشگاه. به این دلیل پیچیده کردن پست ها و محتوا های آن ها کار درستی هم نمی باشد.

  1. از طرف مشتریان صحبت کنید.

اگر پیج کاری که دارید همانند یک فروشگاه است باید در ابتدا بتوانید اطمینان افراد را به سمت خود جلب کنید. یکی از بهترین روش ها این است که نظرات مشتریان قبلی را بیان کنید. می تواند نمونه نظراتی که کاربران بیان کرده اند را به صورت پست انتشار دهید. مثلا: این بهترین بلوزی بود که خریده ام. جنس پارچه هایتان عالی است و…

 ۹٫ به اندازه فونت توجه کنید!

توجه به زیبایی و گرافیک کپشن تاثیر بسیار مثبتی دارد. به سایز فونت کپشن توجه کنید. سایز انتخاب شده نباید زیاد کوچک و یا بزرگ باشد.

  1. به احساسات مشتریان نزدیک تر شوید.

اما چگونه می توان به احساسات افراد نزدیک تر شد؟ اگر محتوا هایی که تولید می کنید ارزش کافی برای خواندن را داشته باشند در واقع نوعی به مشتریان خود نزدیک تر می شوید. بدین ترتیب می توانید از جملاتی مانند جملات زیر استفاده کنید:

  1. با استفاده کردن از این دستکش از دستان خود محافظت کن
  2. با این روش پارتنرت را به خودت جذب کن
  3. و در نهایت این که از کلمات جذاب استفاده کنید. بر اساس تحقیقات به دست آمده برخی از کلمات وجود دارند که استفاده کردن از آن ها سبب می شود تا پست میزان بازدید بیشتری داشته باشد. کلماتی که از این دسته اند عبارتند از :
  4. کلمه استراتژی
  5. راز
  6. داستان
  7. رایگان

استفاده کردن از روش های گفته شده در بالا تا حدودی می تواند شما را در نوشتن یک کپشن جذاب کمک کند. البته خود شما باید خلاقیت کافی در این زمینه داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا