آموزشاخبار تکنولوژیسخت افزار

ساخت مادربرد توسط ایسوس برای استخراج بیت کوین ماینرها (استخراج کننده ها)

استخراج بیت کوین

ماینر بیت کوین ASIC چیست؟

با گسترش شبکه بیت کوین و تراکنش های آن، استخراج بیت کوین با کامپیوتر های معمولی اصلا به صرفه نیست. برای استخراج به صرفه بیت کوین به سخت افزار تخصصی ASIC نیاز خواهید داشت.

ابتدا ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را برای پردازنده های کامپیوتری (CPU) طراحی کرد. بعد از چند سال استخراج کنندگان بیت کوین کشف کردند که می توانند از کارت های گرافیکی قدرت بیشتری داشته باشند و از کارت های گرافیکی توسط ساخته شده توسط ASIC ها (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) استفاده کردند.

امروزه تمام استخراج های بزرگ و اصلی بیت کوین بر روی سیستم های تحت ASIC انجام می شود . به نوعی سخت افزارهای ASIC بیت کوین متخصص استخراج بیت کوین و هسته ی اصلی دستگاه های استخراج بیت کوین هستند.

استخراج بیت‌کوین به چه صورت است؟

هر کسی می تواند با اجرای نرم افزار روی سخت افزاری ویژه، یک استخراج کننده بیت کوین باشد. نرم افزار استخراج، به انتشار تراکنشها در شبکه ی P2P، گوش فرا داده و اقدامات مقتضی جهت پردازش و تایید این تراکنش ها را انجام می دهد. استخراج کنندگان بیت کوین به این دلیل به این کار می پردازند که کارمزد تراکنشی را که کاربران برای پردازش سریعتر تراکنش های خود می پردازند، دریافت نموده و نیز بیت کوینهای تازه تولید شده را بر طبق یک فرمول ثابت به جریان اندازند.

تراکنشهای جدید برای آنکه پذیرفته شوند باید در بلاکی همراه با سند ریاضی انجام کار قرار گیرند. این مدرک ها را بسختی می توان تولید کرد ، چون هیچ راهی برای تولید آنها نیست، مگر میلیاردها بار محاسبه در ثانیه. استخراج کنندگان باید این محاسبات را انجام دهند تا سرانجام شبکه، بلاک های آنها را بپذیرد و به آنها پاداش دهد. هر چه تعداد استخراج کنندگان بیشتر شود، شبکه یافتن بلاکهای مجاز را بطور خودکار دشوارتر می کند تا مطمئن شود که زمان متوسط برای یافتن یک بلاک، همان ۱۰ دقیقه باقی خواهد ماند. در نتیجه، استخراج یک کار بسیار رقابتی است که هیچ استخراج کننده ای نمی تواند کنترلی بر آنچه که درون زنجیره بلاک است، داشته باشد.

استخراج یک واحد بلاک چین به چه صورت است؟

برای تحمیل ترتیب زمانی بر زنجیره بلاک ، سند انجام کار طوری طراحی می شود که به بلاک قبلی وابسته باشد. به همین دلیل برگشت دادن تراکنشهای قبلی بطور نمایی دشوار می شود چرا که لازم است سند انجام کار روی تمامی بلاکهای دنباله آن، دوباره محاسبه گردند.اگر در یک زمان، دو بلاک پیدا شود استخراج کنندگان ابتدا به کار روی بلاکی که اول دریافت می پردازند و سپس به محض آنکه بلاک بعدی پیدا شد به طولانیترین زنجیره بلاکها سوییچ خواهند کرد. به این ترتیب به استخراج کنندگان اجازه داده خواهد شد که اجماعی جهانی را بر مبنای قدرت پردازش، حفظ کرده و آنرا ایمن نمایند.

استخراج کنندگان بیت کوین نه می توانند با تقلب کردن پاداش خود را افزایش دهند و نه می توانند تراکنشهای تقلبی را که ممکن است شبکه بیت کوین را خراب کند، پردازش نمایند، چون تمامی نُدهای بیت کوینی بر اساس پروتکل بیت کوین، هر گونه بلاکی را که شامل داده های غیرمجاز باشد، نخواهند پذیرفت. در نتیجه، حتی اگر نتوان به تمامی استخراج کنندگان بیت کوین اعتماد کرد، امنیت شبکه همچنان برقرار خواهد بود.

ساخت مادربرد توسط ایسوس برای ماینرها (استخراج کننده ها)

استخراج بیت کوین

ساخت MotherBoard برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال توسط ASUS : سازنده سخت افزارهای کامپیوتر شرکت Asus یک Motherboard جدید که به طور مشخص برای استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده طراحی شده است را رونمایی کرد. این Motherboard که مدل B250 را مخصوص استخراج تولید کرده، هفته گذشته توسط برند تولید کننده سخت افزار های مخصوص بازی Asus، در تایوان معرفی شد.

در حالی که هنوز تاریخ عرضه و قیمت آن مشخص نیست، از شواهد امر واضح است که این شرکت درحال گسترش حضورش در عرصه ارزهای رمزنگاری شده است. این درحالی است که  چند ماه از اعلام Asus برای عرضه کارتهای گرافیکی میگذرد که به طور خاص برای استخراج کنندگان در نظر گرفته شده است و این ها نشان از خواست این شرکت برای حضور کامل در این بازار طلایی دیجیتالی می باشد.

مادر برد مخصوص استخراج بیت کوین

این Motherboard حرفه ای استخراج مدل B250، به تنهایی ۱۹ ورودی (کارت خور) را پشتیبانی می کند و این در حالی ست که رقبای او می توانند ۱۲، ۸ و یا ۶ ورودی (slot) را پشتیبانی کنند.
ایده اصلی این است؛ استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده – کسانی که از قدرت پردازش کامپیوتر خود (و البته برق زیاد) برای دریافت کوین به عنوان جایزه – برای اضافه کردن یک تراکنش به بلاکچین، تا آنجایی که می شود به Motherboard خود کارت گرافیکی اضافه کنند. این Motherboard که به زودی به بازار خواهد آمد بر اساس مشخصات منتشر شده آن، اندازه ای ۲ تا ۳ برابر سایر Motherboard ها با سایز معمولی را دارد.

سخن پایانی

این ۱۹ ورودی افزوده شده به ۳ گروه تقسیم شده اند که هر کدام دارای ۲۴ پین اختصاصی هستند. این امر به دکل استخراج این امکان را می دهد که در آن واحد، به ۳ منبع تغذیه متصل شود و باعث ثبات بیشتر آن برای استفاده از چند کارت گرافیکی می شود. همچنین این Motherboard امکانات دیگری که خوشایند استخراج کنندگان می باشد را نیز گسترش داده است، همچون نشان دادن وضعیت سیستم بصورت آنی.

طبق گزارش قبلی CoinDesk، دیگر غول های تولید کننده کارتهای گرافیکی همانند Nvidia و AMD نیز در ماه های اخیر به سمت افزایش سرمایه گذاری برای محصولاتی که برای استخراج کارایی دارند خیز برداشته اند.

در اوایل این ماه مدیر عامل شرکت Nvidia ورود شرکتش به عرصه استخراج را اعلام کرد. وی همچنین اعلام کرد این امر یک راه درآمد زایی بلند مدت خواهد بود.

او گفت: “ارزهای رمزنگاری شده و بلاکچین آمده اند که بمانند”.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا