آموزشسیستم عامللینوکسنرم افزارهک و امنیت

Angry ip Scanner در کالی لینوکس

آموزش نصب Angry ip Scanner در کالی لینوکس

نصب Angry ip Scanner در کالی لینوکس

در این آزمایش نحوه نصب angry ip scanner را بر روی سیستم عامل کالی لینوکس بیان می کنیم. نرم افزار Angry ip scanner یا به اختصار ipscan ابزاری متن باز و کراس پلتفورم می باشد که به منظور اسکن شبکه طراحی شده است. این ابزار به شیوه ای طراحی شده است که اسکن با استفاده از آن بسیار ساده و در عین حال سریع می باشد . با استفاده از این ابزار می توانید در کسری از ثانیه آیپی های زنده را از آیپی های مرده در یک محدوده خاص تشخیص دهید. به علاوه شناسایی بر مبنای پورت قابل انجام است. به منظور استفاده از این ابزار شما نیاز به هیچ بسته پیش فرضی ندارید.

کاری که ابزار ipscan انجام می دهد پینگ هر آدرس شبکه به منظور بررسی زنده بودن و پاسخگو بودن آن در شبکه است. سپس مک آدرس میزبان هدف را شناسایی کرده و پورت ها و سرویس ها و دیگر موارد را اسکن می کند. اطلاعات جمع آوری شده از میزبان ها را می توان با نصب پلاگین هایی دیگر افزایش داد.

نتایج بدست آمده از هر اسکن را می توان با فرمت های خروجی CSV , TXT , XML و یا فایل های لیست پورت و آیپی ذخیره کرد. این ابزار با جاوا نوشته شده است و هر شخص برنامه نویس جاوا خواهد توانست تا پلاگین هایی را برای آن طراحی و به نرم افزار اضافه کند.

نصب Angry ip scanner

در این مطلب نحوه نصب این ابزار بر روی کالی لینوکس را آموزش می دهیم.

برای شروع کار به آدرس زیر رفته و بسته دبیان را ابزار ipscan را بر اساس معماری سیستم عامل کالی لینوکس خود دانلود کنید.

http://angryip.org/download/#linux

 

angryip

 

در ادامه به منظور نصب کافی است تا خط فرمان لینوکس را باز کرده و با استفاده از ابزار dpkg بسته خود را بر روی کالی لینوکس نصب کنید:

dpkg –i ipscan.deb

 

angry ip scanner

برای شروع ابزار کافی است تا نام آن را درون اپلیکیشن های نصب شده کالی جستجو کرده

angry ip scanner

 

تا به آن دسترسی پیدا کنید. نحوه کار با ابزار بسیار ساده است و کافی است تا محدوده آدرس های شبکه را درون آن تعیین کرده و بر روی Start کلیک کنید.

 

نصب Angry ip scanner

منبع: نت آموز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا