اخبار تکنولوژیسیستم عاملنرم افزارویندوز

ویندوز ۱۰ چه داده ای را از طریق تلفن همرا جمع اوری میکند؟

ویندوز 10 کاربران نشان می دهد که چه داده ای را از طریق تلفن همرا جمع اوری میکند

ویندوز ۱۰ کاربران نشان می دهد که چه داده ای را از طریق تلفن همرا جمع اوری میکند

هفته گذشته مایکروسافت ویندوز ۱۰ تسترها را به یک برنامه ی هوشمند تبدیل کرد که نشان می دهد دقیقا همان چیزی است که اطلاعات تشخیصی شرکت از مشتریان جمع آوری می کند و به سرورهای خود منتقل می کند.

مسئله ی سنجش از راه دور ویندوز ۱۰، از ابتدای کار سیستم عامل را  سخت تحمل کرده است؛ منتقدانی که مایکروسافت را به انجام وظیفه برای جمع آوری اطلاعات بیش از حد نیاز خود محکوم کرده اند، برای اینکه از توصیف آنچه که داده ها را جمع آوری میکند، و برای جلوگیری از دست دادن مشتری های خود از ان استفاده میکنند.

مایکروسافت با انتشار اسمارتفون ویندوزی خود در تاریخ ۲۴ ژانویه، نسخه ی ۱۷۰۸۳ را در اختیار کاربران قرار داد، مایکروسافت، با قرار دادن یک برنامه به نام “Diagnostic Data Viewer” در دست مشتریان خود و انتقاد از شفافیت این موضوع به کار خود ادامه میدهد.

“دیکشنری تشخیصی یک برنامه ویندوز است که به شما اجازه می دهد تا اطلاعات تشخیصی خود را که دستگاه شما به مایکروسافت ارسال می کند بررسی کنید و اطلاعات را به دسته های ساده بر اساس نحوه استفاده مایکروسافت از آن دسته بندی کنید.اگر چه در حال حاضر تنها برای کارمندان  خود در دسترس است، بیننده در برنامه بعدی ویندوز ۱۰ ظاهر می شود، که قرار است در ماه مارس و یا در اوایل ماه آوریل عرضه شود و احتمالا در قالب ییمم مایکروسافت به عنوان ۱۸۰۳ شناسایی شود.

مشاهده گر Diagnostic Data Viewer می تواند از فروشگاه مایکروسافت، منبع مجاز برنامه های Universal Windows Platform (UWP) دانلود شود. فقط کسانی که ویندوز ۱۰ را نصب می کنند ۱۷۰۸۳ یا بیشتر قادر به نصب این برنامه اند.

بر طبق گفته Sarkar، بیننده “دقیق داده های ارسال شده به مایکروسافت” را نشان می دهد و کاربران را قادر می سازد تا رویدادهای خاص تشخیصی را جستجو کنند و همچنین رویدادها را برای یک یا چند دسته گسترده، مانند “استفاده از محصولات و خدمات” یا “راه اندازی نرم افزار و موجودی ” در مستندات مختصری در مورد برنامه تقسیم کنند، مایکروسافت توصیه می کند که کاربران هنگام بازبینی داده ها، بیننده را خاموش کنند، زیرا عمل جمع آوری می تواند تا ۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دستگاه مصرف کند.

مقدمه مایکروسافت از Viewer Data Diagnostic Extension یک پیشرفت حرکتی آوریل ۲۰۱۷ بود که در مورد اطلاعاتی که ویندوز ۱۰ جمع آوری می کرد، بیشتر نشان داد. قبل از آن، در ماه ژانویه ۲۰۱۷، مایکروسافت امتیازات جزئیی را به دست آورد و گفت که کاهش جمع آوری اطلاعات در هنگام انتخاب کاربران تنظیمات «Basic» را کاهش خواهد داد.

مایکروسچری(تحلیل گر مایکروسافت)، گفت:” بسیار غیر ممکن است که برنامه جدید مایکروسافت به منتقدان مشتری خود برسد در عوض، Cherry استدلال کرد که این احتمالا ناشی از بحث های ادامه یافته شرکت با مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد تنظیم مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) است که در ماه می به اجرا در می آید.

تحت GDPR شرکت ها باید از مشتریان خود برای استفاده از اطلاعات شخصی اطلاع دهند. او گفت: “شما باید افشای کامل و آنچه را که جمع آوری می کنید، و مدت زمان جمع آوری آن را انجام دهید.” “و مردم باید در آن شرکت کنند. این هنوز بخشی از ویندوز ۱۰ نیست.”

 انتظار می رود که مایکروسافت به شدت از اقدامات سنجش از راه دور خود دفاع کند، حتی به این ترتیب که  باعث افزایش امتیازات در سمت های ثانویه می شود، زیرا این اطلاعات برای اینکه مایکروسافت در حال حاضر سرویس های ویندوز را در اختیار دارد، حیاتی است. وی گفت: “از آنجا که بسیاری از افراد به عنوان ضد ویروس ویندوز Defender معتقدند، [مایکروسافت] نیاز به مقدار مشخصی از تله متری برای حفظ آن و به روز رسانی های امنیتی دارد.” “آنها باید بدانند که آخرین امضای آنتی ویروس مورد استفاده قرار گرفته است. [و در به روز رسانی های امنیتی] آنها باید بدانند که تعداد زیادی از کاربران یک پچ را اعمال کرده اند.”

تله متری همچنین نقش مهمی در چگونگی به کارگیری مایکروسافت در به روز رسانی ویژگی های ویندوز ۱۰، بازبینی دو بار در سال است که قابلیت های جدیدی را اضافه می کند و ممکن است رابط کاربری سیستم عامل (UI) و / یا تجربه کاربر (UX) را تغییر دهد. وی همچنین گفت: “آنها همچنین نیاز به تله متری برای راندمان انتشار جدید دارند. ما می دانیم که این نسخه ها را در اختیار شما قرار میگیرند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا