آموزشاندروید

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه اندرویدی

چگونه مشخصات دقیق سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه اندرویدی خود را پیدا کنیم

کاربران گوشی های موبایل همیشه دوست دارند به طور دقیق و با جزئیات کامل ، مشخصات سخت افزار گوشی اندرویدی خود را ببینند. آنهایی که کمی واردتر هستند می توانند توسط خود سیستم عامل اندروید اطلاعات سخت افزاری گوشی خود را مشاهده کنند و آنهایی که حوصله سر و کله زدن با سیستم عامل را ندارند با یک نرم افزار کوچک و ساده که در ادامه معرفی خواهد شد می توانند به راحتی مشخصات گوشی اندرویدی خود را ببینند.

چگونه مشخصات دقیق سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه اندرویدی خود را پیدا کنیم.

*اگر تا کنون سعی کرده باشید یک اپ عمومی یا خاص را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب بکنید و با نسخه های مختلف اپ مورد نظر که برای انواع دستگاه ها با پردازنده های مختلف و قدرت اجرایی مختلف و نسخه های مختلف اندروید و… رو برو شده اید و نتیجه گرفته اید که نصب اپ مورد نظر بدون دانستن مشخصات دقیق دستگاه خود به نوعی غیر ممکن است.

*درک نسخه های مختلف(از نظر سازگاری با دستگاه های مختلف) یک اپ اندرویدی:

موقع جستجوی اپ مورد نظر اینترنت اگر اپ فقط یک نسخه داشته باشد پس مشکلی نیست به راحتی میتوانید آن را دانلود ونصب کنید و از آن لذت ببرید،اما اگر هنگام دانلود اپ متوجه شوید که این اپ برای سخت افزار های مختلف نسخه های مختلفی دارد  پس باید مشخصات دستگاه اندرویدی خود را بدانید و متناسب با ان اقدام به دانلود اپ مورد نظر بکنید.مثلا اپ معروف YouTubeکه اکثرا به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های اندرویدی نصب میباشد ،بیش از ۳۰ نسخه مختلف دارد.

به طور کلی، جزئیات به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • سبک معماری پردازنده: این معماری به نوع پردازنده گوشی شما مربوط میشود. پردازنده های ۳۲بیتی و ۶۴ بیتی بر روی گوشی های مختلف قابل مشاهده است.(انواع پردازنده ها:AdrenoوMaliوPowerVrو Tegra 2 و Tegra 3)(
  • نسخه آندروید : نسخه ی نصب شده و درحال اجرا بر روی دستگاه اندرویدی شما(از نسخه ۱/۰تا نسخه۸/۰ )
  • DPIنمایشگر: DPIمخفف عبارت Dot Per Inch میباشد که به معنای تعداد نقاط در یک اینچ مربع میباشد.

 

پردازنده ها:

 

ARMدر مقابل X86

  • ARM: از نخستین و مهمترین معماری های پردازنده تلفن های  همراه محسوب می شود و بر روی اکثر گوشی ها نصب شده ودر حال استفاده است. Snapdragon کوالکام، Exynos سامسونگ و تراشه های موبایل MediaTek نمونه هایی از پردازنده های ARM هستند. بیشتر تراشه های مدرن ۶۴ بیتی یا ARM64 هستند.
  • X86: این مشخصه معماری برای پردازنده های اینتل است. همان طور که intel غالب در بازار کامپیوتر است استفاده از این تراشه ها در گوشی های اندروید زیاد رایج نیست.x86_64 به تراشه های ۶۴ بیتی Intel اشاره دارد.

*اطلاع از نوع معماری پردازنده و برند پردازنده بسیار مهم است چون فایل های ARM و X86 با یکدیگر سازگار نیستند.

 

نحوه یافتن اطلاعات دقیق دستگاه اندرویدی شما

پیدا کردن مشخصات دقیق شاید کمی گیج کننده باشد ولی خبر خوب این است که یک برنامه اندرویدی به نام droid hardware info وجود دارد که برنامه ایست رایگان و قابل دسترس که به راحتی میتوان از Play Storeدانلود کرد.

بعد از نصبdroid hardware info اولین صفحه ای که مشاهده میکنید زبانه Device یا دستگاه میباشد که به صورت پیش فرض برنامه باز میشود. دو قسمت اصلی در این صفحه وجود دارد:

۱٫DPI

۲٫نسخه سیستم عامل نصب شده بر روی دیوایس شما

 

 

-برای اطلاع از سبک معماری و نوع و تعداد هسته های پردازشی وفرکانس کاری و سایر اطلاعات مربوط به پردازنده به صفحه ی system بروید:

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا