آموزشاخبار تکنولوژیسخت افزار

کارت گرافیک چیست و چگونه کار می کند؟ | یکبار برای همیشه

همه چیز درباره کارت گرافیک

چندین وبلاگ و مقالات در سراسر اینترنت در مورد گرافیک کامپیوتری صحبت می کنند. متاسفانه، بیشتر مقالات اطلاعاتی نیمه پخت در مورد  کارت گرافیک به شما می دهند. اطلاعاتی که به شما داده می شود، شما را متعجب خواهد کرد که آیا شما نیاز به گرافیک در کامپیوتر خود دارید یا خیر.

شما بایدهمه چیز را درباره کارت گرافیک بدانید

چندین وبلاگ و مقالات در سراسر اینترنت در مورد گرافیک کامپیوتری صحبت می کنند. متاسفانه، بیشتر مقالات اطلاعاتی نیمه پخت در مورد  کارت گرافیک به شما می دهند. اطلاعاتی که به شما داده می شود، شما را متعجب خواهد کرد که آیا شما نیاز به گرافیک در کامپیوتر خود دارید یا خیر.

اما نگران نباشید، ما در مورد کارت های گرافیکی چیزهای زیادی صحبت خواهیم کرد.

کارت گرافیک چه کار می کند؟ آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ اینها سؤالات اصلی است که معمولا در ذهن بسیاری از مردم قرار دارد.

شما ممکن است فکر کنید تنها چیزی که برای کامپیوتر شما مهم است  CPU است همانطور که مغز رایانه شماست، اما به عنوان یک ویرایشگر ویدئویی یا یک بازیگر بدون استفاده از یک کارت گرافیک، شما نمیتوانید کار کنید.

کارت گرافیک چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده ایدچگونه تصاویر بر روی کامپیوتر شما نمایش داده می شود؟ این کار تراشه گرافیک است! اگر به تصاویر نرمتر نیاز دارید، بهتر است از بهترین کارت گرافیک استفاده کنید.

آیا می دانید کارت گرافیک مانند قلب کامپیوتر شما عمل می کند؟ بله، پیکسل ها را در هر زمان خاصی به کامپیوتر شما می فرستد.

کارت گرافیک چگونه در نمایش تصاویر به مانیتور شما کمک می کند؟ گرافیک این کار را با تبدیل داده ها به یک فرم بهتر (سیگنال) انجام می دهد که مانیتور شما به راحتی می تواند درک کند.

دو نوع Graphics Chip وجود دارد: یکپارچه و گسسته. اگر چه ارتقا گرافیک یکپارچه بسیار دشوار است.

برای اطلاع رسانی شما، گرافیک مجتمع عمدتا در رایانه های شخصی و لپ تاپ های استاندارد یافت می شود. شما یک گرافیک یکپارچه را پیدا خواهید کرد و در مادربرد نصب خواهید کرد.

درباره گرافیک گسسته چطور؟ Discrete معمولا در مادربرد PC به عنوان یک جزء مادربرد اضافی نصب می شود. چیز خوبی در مورد گرافیک گسسته این است که می توان آن را به راحتی ارتقا داد زمانی که شما نیاز به اصلاح سیستم کامپیوتری خود دارید.

هنگام انجام کارهای پیچیده تر مانند ویرایش ویدئو یا بازی، این نوع گرافیک را برای پردازش تصاویر در کوتاه ترین زمان ممکن نیاز خواهید داشت.

اما در صورتی که شما انجام وظایف ساده مانند ایجاد اسناد، گشت و گذار در اینترنت یا تماشای فیلم ها در اینترنت  انجام دهید، گرافیک یکپارچه برای شما بیش از اندازه کافی خواهد بود.

اما بدون گرافیک گسسته، به عنوان یک بازیگر، بازی ترسناک خود را در نقاط بحرانی پیدا خواهید کرد.

و شما می دانید؛

گرافیک کارت درست همانند رایانه، مغز معروف به پردازنده پردازش گرافیکی (GPU) است. GPU یک مولفه بسیار مهم برای ایجاد تصاویری است که روی صفحه نمایش کامپیوتر شما نمایش داده می شود.

در واقع، این اصلی ترین عملکرد GPU است. مدل های مختلف کارت گرافیک در بازار وجود دارد و قدرت گرافیکی توسط نوعی از مدل انتخاب شده برای رایانه شما تعیین می شود.

پردازنده گرافیکی داده ها را از واحد پردازش کامپیوتری خود به تصاویر تبدیل می کند. بازی های با کیفیت بالا معمولا با تصاویر پیچیده ای که نیاز به GPU سریع تر و پیچیده تر دارند، برای جابجایی و پردازش جریان داده ای از اطلاعات دقیق ارائه می شود.

بنابر این شما چرا به کارت گرافیک نیاز دارید؟

شما ممکن است تعجب کنید که آیا شما یک GPU نیاز دارید تا ویدیو را ویرایش کنید یا بازی مورد علاقه خود را بازی کنید. حقیقت گفته می شود، هیچ چیز توانایی و عملکرد کامپیوتر شما مانند کارت گرافیک را بهبود نمی بخشد. همه PC همراه با تراشه گرافیک؛ می توان آن را به صورت داخلی یا از پیش نصب شده بر روی مادربرد کامپیوتر نصب کرد.

بنابراین، چرا به کارت گرافیک نیاز دارد؟

بازی بهتر: اگر شما به دنبال یک تجربه خوب در بخش بازی هستید، پس شما باید یک کارت گرافیک را به کامپیوتر خود نصب کنید. در صورتی که شما از یک نسخه قدیمی از یک کامپیوتر استفاده می کنید، خرید یک کارت گرافیک جدید برای بازی بهتر از خرید یک کامپیوتر جدید است.
عملکرد بهتر ویدیو: یکی دیگر از دلائلی که ممکن است به گرافیک کامپیوتری احتیاج داشته باشید، ویرایش ویدئو است و آنها را بهتر باز کنید. کارت گرافیک خوب به شما در ویرایش ویدیو در کوتاهترین زمان ممکن کمک می کند. با گرافیک، شما قادر به ساخت فیلم های خود هستید.
آزاد کردن حافظه: برخی از کارت گرافیک داخلی ساخته شده با حافظه خود است که در ذخیره سازی پیکسل ها و تصاویر به طور موقت کامل استفاده می شود. این فرصت بیشتری برای استفاده از کامپیوتر در سایر توابع وجود دارد.
تجربه محاسباتی خوب: کارت گرافیک با استفاده از یکپارچه سازی ویژگی های گرافیکی جدید، تجربه محاسبات را مساعد می کند.

کارت گرافیک در واقع چگونه کار می کند.

تصاویر نمایش داده شده روی صفحه کامپیوتر شما از پیکسل ها (نقاط کوچک) ساخته شده است. مانیتور شما معمولا بیش از یک میلیون پیکسل را در تنظیماترایج رایانه نمایش می دهد. و برای ایجاد تصویر مورد نیاز، کامپیوتر شما باید تصمیم بگیرد که چه کاری با هر پیکسل انجام دهد تا یک تصویر صافتر تولید شود.

برای این اتفاق، یک مترجم مورد نیاز است (واحد پردازش گرافیکی گرافیکی)؛ چیزی برای تبدیل  اطلاعات به یک تصویر قابل مشاهده است.

این جایی است که کارت گرافیکی وارد می شود مادربورد کامپیوتر شما باید ساخته شده یا گرافیک نصب شده را برای ترجمه انجام دهد.

هیچ چیز دشوار و پیچیده مانند کار کارت گرافیک نیست، اما با درک مفیدی از اجزای گرافیکی و اصول این کار برای شما بسیار ساده خواهد بود.

اجازه دهید کامپیوتر شما را با یک شرکت تجاری با یک بخش هنر مقایسه کنید. در هر زمان خاص، این شرکت می خواهد که یک کار هنری انجام شود؛ آنها از بخش هنر درخواست خواهند کرد. قبل از پردازش قطعه آثار هنری، بخش هنر پیش نویس کار را بر روی یک برگ کاغذ قرار داده و سپس آن را به یک نقاشی واقعی و یک تصویر قابل مشاهده شامل هر جزئیات مورد نظر تبدیل می کند.

و این همان اصول GPU است.

این اصل با کارت گرافیک کار می کند؟ با کمک برنامه های کاربردی نرم افزاری که مغز رایانه (CPU) اطلاعات مربوط به تصویر مورد نظر را به واحد پردازش کارت گرافیک ارسال می کند. کارت گرافیکی تصمیم می گیرد که چگونه از پیکسل ها برای ایجاد تصویر مورد نیاز استفاده کند.

طلاعات پردازش شده در حال حاضر به مانیتور کامپیوتر ارسال می شود و به صورت تصاویر نمایش داده می شود.

ایجاد یک تصویر قابل مشاهده از اطلاعات غیر پردازش شده یک فرایند بسیار پیچیده است که نیاز به بیش از اجزای کامپیوتر و اصول دارد.

در حالی که ایجاد یک تصویر ۳ بعدی، اولین کاری که گرافیک انجام می دهد ساخت یک قاب سیمی است که از خطوط مستقیم استخراج می شود. به شرح زیر است گرافیک پر از پیکسل های باقی مانده است. برای ایجاد یک تصویر با کیفیت، آن را اضافه می کند، رنگ، نور و بافت.

برای بازیگران که در بازی های با سرعت بالا نگاه می کنند، کامپیوتر باید از طریق فرایند فوق حداقل شصت بار در ثانیه برای آنها بازی کند. یک کامپیوتر کامپیوتری را بدون کارت گرافیک تصور کنید؟ چنین وظایفی برای یک رایانه معمولی برای رسیدگی بسیار پیچیده و مشتاق است.

چه اجزایی از PC کمک می کند کارت گرافیک در انجام این وظایف؟ اجزای فرم از یک کامپیوتر وجود دارد که در ایجاد تصویر مورد نیاز بسیار مفید است. آنها عبارتند از:

مادربورد: همانطور که همه مادربورد ها مهم ترین بخش کامپیوتر است، درست مانند نام این گوشی، مادر تمام اجزای آن است که با هم نگه می دارد. کامپوننت هایی مانند CPU، اتصالات برای خروجی و دستگاه های ورودی و همچنین حافظه همه با هم همراه مادربرد می گردند. به این ترتیب برای اتصال به شبکه قدرت و قدرت بیشتر نیاز دارید.
پردازشگر: میلیون ها پیکسل وجود دارد که نیاز به پردازش دارد و با هم ترکیب می شود تا تصویر قابل مشاهده را ایجاد کند. پردازنده تصمیم می گیرد که چگونه هر پیکسل بر روی صفحه نمایش برای ایجاد یک تصویر با کیفیت و قابل مشاهده باشد.
حافظه: برای رایانه خود برای ذخیره و نگهداری تمام اطلاعات در مورد هر پیکسل مورد نیاز برای ساخت یک تصویر، یک حافظه کامپیوتر مناسب مورد نیاز است. این حافظه کامپیوتر همچنین در ذخیره سازی تصویر ایجاد شده در مدت کوتاهی از زمان استفاده می شود (مورد استفاده برای ذخیره سازی موقت).
مانیتور: پس از تصویر کامل شما قطعا نیاز به مشاهده آن. تصویر قبلا تکمیل شده تنها با کمک یک مانیتور قابل مشاهده است.

24

شما می توانید نوع GPU مشابه شبیه به یک مادربرد را پیدا کنید، زیرا این دو اجزای اصلی را می پوشاند. RAM و پردازنده. علاوه بر این، آن نیز با تراشه خروجی / ورودی به نام BIOS شناخته می شود. این تراشه برای ذخیره سازی تنظیمات کارت و انجام تجزیه و تحلیل تشخیص در ورودی، خروجی و راه اندازی حافظه لازم است.

به طور معمول می بینید که یک کامپیوتر با واحد پردازش (CPU) همراه است که مغز آن عمل می کند؛ همان مورد مربوط به یک کارت گرافیک است. یک کارت گرافیک دارای واحد پردازش (GPU) است که همچنین به عنوان مغز گرافیک عمل می کند. اگرچه GPU مانند CPU عمل می کند، اما عملکرد آن کاملا متفاوت است، زیرا به طور خاص برای انجام یک تابع اصلی طراحی شده است. انجام محاسبات پیچیده هندسی و ریاضی.

GPU نه تنها پردازش قدرت است، بلکه از برنامه ریزی منحصر به فرد نیز برای آن استفاده می کند تا بتواند داده های داده شده را بر اساس آن تجزیه و تحلیل و استفاده کند.

پردازنده ها دارای دو ویژگی هستند که به تولید تصاویر با کیفیت کمک می کند. FSAA (ضد عرق کامل صحنه) و AF (فیلتر انجماد). در حالی که AF کمک می کند تا در بهبود تصویر با نگاه ترشح تر، FSAA کمک می کند تا در تولید یک تصویر صاف تر به عنوان لبه های اشیاء ۳D را مسطح کند.

انواع کارت گرافیک در بازار وجود دارد؛ با این حال، هر شرکت در تلاش است تا با تکنیک های GPU که در سایه انداختن، استفاده از رنگ ها، الگوها و بافت ها در تصویر کمک کند، تلاش می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا