آموزشسیستم عاملنرم افزارویندوز

افزایش فضای خالی هارد در ویندوز ۱۰

در این آموزش با نحوه افزایش فضای خالی هارددیسک با استفاده از Storage Sense در ویندوز ۱۰ آشنا خواهید شد.

هاردیسک های اینترنال معمولاً به اندازه کافی فضا برای ذخیره سازی دارند به طوری که عموم کاربران فضایی برای ذخیره سازی اطلاعاتشان کم نمی آورند. این روزها فیلم ها بیشتر در هاردهای اکسترنال ذخیره می شوند، پس تنها اسناد و برنامه های شما فضای هاردتان را اشغال کرده اند. گفته می شود، فایل های اضافی و ناکار آمد  هنوز هم می توانند در طول مدت زمانی بر روی هار دیسک شما باقی مانده و فضای زیادی را اشغال کنند. ویندوز ۱۰ دارای قابلیت جدیدی به نام Storage Sense می باشد که این ویژگی همراه بروزرسانی Creators که فعلا برای اینسایدرها آمده است به ویندوز ۱۰ اضافه شده است که به طور فعالانه فایل های اضافی و ناکارآمد را پاک و حذف می کند. Storage Sense در ویندوز ۱۰ فایل های موقتی ((temporary files را که به وسیله برنامه ها ذخیره شده است همچنین فایلهایی که پاک شده و در سطل زباله ویندوز (Recycle bin) به مدت بیشتر از ۳۰ روز باقی مانده است را حذف می کند. نحوه انجام این کار در ادامه آمده است.

Storage Sense در ویندوز ۱۰ به صورت پیش فرض فعال نمی باشد. برای فعال کردن آن، Settings app را باز کنید و به قسمت System group در settings بروید. گزینه ‘Storage’ را انتخاب نمایید، حال شما سوییچی را مشاهده می کنید که مخصوص فعال یا غیر فعال کردن Storage Sense می باشد.

در صفحه بعد شما می توانید قابلیت پاک کردن فایل های موقت و فایل های داخل سطل زباله ویندوز را فعال/غیر فعال (enable/disable) کنید. شما همچنین می توانید ویندوز ۱۰ را از طریق دکمه ‘Clean now’ که در آن صفحه قرار دارد مجبور کنید تا Storage Sense را اجرا کرده و فضای ذخیره شما را از فایل های اضافه آزاد کند.

هنگامی که بر روی ‘Clean Now’ کلیک می کنید، ویندوز ۱۰ به دنبال فایل های موقتی می گردد که می تواند آنها را پاک و از سیستم شما حذف نماید. همچنین تمام فایل هایی که بیشتر از ۳۰ روز در سطل زباله ویندوزتان مانده است را نیز پاک می کند. نیاز هست که بگوییم که هر دو گزینه ای که در بالا گفته شد باید فعال باشند تا فایل های اضافی شما پاک شود.

نکته مثبتی که در مورد قابلیت Storage Sense در ویندوز ۱۰ صدق می کند این است که کاربران تبلت نیز می توانند از این قابلیت بهره مند شوند.
این قابلیت تنها در ویندوز ۱۰ و در بیلد ۱۵۰۱۴ به بالا وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا