اخبار تکنولوژیسیستم عاملنرم افزارویندوز

بررسی عملکرد عالی Avira Antivirus Pro

بررسی عملکرد عالی Avira Antivirus Pro

Avira یک انتخاب عالی برای افرادی است که میخواهند یک مجموعه امنیت امنیتی بدون هیچ گونه مزاحمت با کمترین امکانات اضافی داشته باشند.

Avira یک انتخاب عالی برای افرادی است که میخواهند یک مجموعه امنیت امنیتی بدون هیچ گونه مزاحمت با کمترین امکانات اضافی داشته باشند. این شرکت مطمئنا فهرستی کامل از خدمات و ویژگی ها از جمله به روزرسانی نرم افزار، مدیریت رمز عبور، VPN و تحلیلگر سیستم را دارد. با این حال، ابتدا Avira بر روی آنتی ویروس ها تمرکز می کند. آنتی ویروس Pro  موضوع این بررسی – محصول اصلی آن برای کاربران خانگی است.

آنتی ویروس Pro با مقایسه قیمت مناسب  برای پنج دستگاه با پشتیبانی از ویندوز، مک و اندروید بسیار ارزان تر است. در آن قیمت، Avira نرم افزار آنتی ویروس کاملا ابتدایی است و هیچ اضافی وجود ندارد. در واقع برخی از کاربران ممکن است تعجب کنند که چرا باید Avira Pro را از طریق ارائه رایگان آنتی ویروس رایگان پرداخت کنند.

هنگامی که ابتدا Dashboard نرم افزار آویرا را باز کنید، به شما نشان می دهد که اجزای Avira بر روی رایانه شما نصب شده است و سایر پیشنهادات شما می توانید نصب کنید، هر کدام با قیمت اشتراک سالانه خود.

تنها انتخاب واقعی شما این است که Antivirus Pro را باز کنید. آن را انتخاب کنید و پنل بعدی در همان پنجره رابط کاربری آنتی ویروس را نشان می دهد. این پنجره نسبتا کوچک با ریل چپ است که پنج گزینه اساسی ارائه می دهد: وضعیت، اسکن، ماژول، قرنطینه و فعالیت.

بخش وضعیت یک داشبورد است که وضعیت امنیتی فعلی رایانه شما را نشان می دهد. این به شما می گوید که وضعیت حفاظت در زمان واقعی، فایروال و حفاظت از وب، هر یک از این ویژگی ها به عنوان یک ماژول نامیده می شود. همچنین یک دکمه برای اجرای اسکن سریع وجود دارد.

اگر بر روی اسکن کلیک کنید یک منو از ریل چپ با گزینه هایی برای انجام اسکن کامل، اسکن سریع، اسکن سفارشی یا یک اسکن برای یک زمان خاص می آید. به طور پیش فرض، Avira یک اسکن سریع بر اساس هفتگی انجام می دهد.ماژول ها همچنین یک منو پاپ آپ مانند مشابه با همسایه خود را ارائه می دهد. در اینجا می توانید حفاظت زمان واقعی، فایروال، حفاظت از وب و محافظت از ایمیل را فعال یا غیرفعال کنید.دو بخش آخر به نسبت خود توضیحی هستند. قرنطینه تمام فایلهای مختلفی را که رفتار بدی را قفل کرده اند را نشان می دهد و فعالیت نشان می دهد که سابقه اقداماتی که توسط برنامه آنتی ویروس انجام شده است را نشان می دهد.

دو بخش آخر به نسبت خود توضیحی هستند. قرنطینه تمام فایلهای مختلفی را که رفتار بدی را از خود نشان داده اند قفل کرده, را نشان می دهد و فعالیت نشان می دهد که سابقه اقداماتی توسط برنامه آنتی ویروس انجام شده است را نشان می دهد.

رابط کاربری Avira بسیار ساده است و می تواند با باز کردن پنجره های متعدد بیش از حد پیچیده شود – هرچند که دومین بار برای اسکن های PC باز می شود. این برنامه کاملا ساده است به طوری که اکثر کاربران به حرکت در می آیند. کلمه “ماژول ها” به عنوان یک گزینه منو احتمالا بعضی از کاربران را تهدید می کند، زیرا  کمی فنی است، اما  این بخش به هیچ وجه نیازی به تعامل زیاد ندارد.

بخش مسدود کننده USB Avira.

یک ویژگی جالب، احتمالا تئاتر امنیتی بیشتر از امنیت واقعی است، به طور خودکار دسترسی به کلید های USB ناشناخته را قفل می کند تا زمانی که به صراحت به آن اجازه دهید.  مانندچیزی است که، دیواری در مقابل کامپیوتر ایستاده است، فقط می توانید با تأیید ضربه بزنید، بنابراین نمی تواند کسی را از بارگیری کامپیوتر خود با نرم افزارهای مخرب دور کند. با این وجود، این ایده بدی نیست که یادآوری کنیم باید از کلیدهای USB که به رایانه خود وارد می کنید، مراقب باشید.

با این وجود پیام هشدار می تواند بدون دخالت شما کار کند، زیرا هر کلید USB را که به صورت بالقوه مخرب مورد استفاده قرار می دهد، در نظر می گیرد. این امر می تواند برخی از کاربران تازه کار را مجبور به توقف استفاده از درایو های USB که دارای فایل مخرب است تطور کامل  قرنطینه کند.اما شما میتوانید یک USB خاص به عنوان USB امن را در هرزمان نعریف نموده و اجازه دستررسی به سیستم خود را بدون قرنطینه بدهید.

کارایی

Avira یکی از بهترین بازیگران شرکت امنیتی تضمین شده است. تست A-V گفت Avira میزان تشخیص ۹۹ درصد برای حملات ۰ روزه و مخرب بر اساس ۲۰۲ نمونه را داشت. در عین حال، تشخیص بدافزار در ۱۰۰ درصد بر اساس بیش از ۱۰،۰۰۰ نمونه بود.مقادیر A-V نتایج مشابهی را با ۱۰۰ درصد در آزمایشات حفاظت از دنیای واقعی پیدا کرد و ۹۹٫۹ درصد در آزمایش تروجان آن بود. این نیز در آزمایش آفلاین تروجان شرکت بسیار خوب بود و ۹۸ درصد از نزدیک به ۳۸،۰۰۰ نمونه را تشخیص داد.

در تست Handbrake Avira باعث کاهش سرعت حدود ۴۵ ثانیه در عملکرد کدبندی یک فایل ویدئویی HD 3.8GB شد. معمولا تست PC می تواند این کار را با نصب ویندوز ۱۰ جدید در یک ساعت، ۱۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه تکمیل کند. با اجرای Avira، آن زمان به یک ساعت، ۱۶ دقیقه و ۱۳ ثانیه رسید. باز هم، تاثیر بسیار کمی برای کاربران خانگی دارد.

نتیحه

Avira از امنیت آنتی ویروس عالی برخوردار است،مطمئنا ارزش بیشتری نسبت به سوکت های A-V با قیمت های مشابه به دست می آورید. مشکل این است که گزینه آزاد Avira متفاوت از نسخه پرداخت نشده است. تنها چیزی که نمی توانید اخطار دهید (هشدار دهنده ی کلید USB) (و ارزش محافظتی) و حفاظت از وب و ایمیل است.

اگر از یک client دسک تاپ استفاده نکنید، حفاظت از ایمیل بسیار مورد استفاده نیست و حفاظت از وب را می توان توسط چندین افزونه مرورگر رایگان همراه با یک مرورگر مدرن تحت پوشش قرار داد.اگر به حفاظت از نامه نیاز دارید و یا ایده ی هشدار کلید USB را دوست دارید، Avira انتخاب خوبی است. در غیر این صورت نسخه رایگان ان انتخاب خوبی است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا