اخبار تکنولوژیسیستم عاملنرم افزارویندوز

به روز رسانی درایورهای گرافیکی Nvidia

 به روز رسانی درایورهای گرافیکی,Nvidia را در برابر حملات Spectre CPU محافظت می کند.

 

درایور بازی Ready، انویدیا در اوایل این هفته برای کارت های گرافیکی GeForce منتشر شد که ظاهرا ویژگی های جدیدی را در CES معرفی میکند،مانند

درایور بازی Ready، انویدیا در اوایل این هفته برای کارت های گرافیکی GeForce منتشر شد که ظاهرا ویژگی های جدیدی را در CES معرفی میکند، مانند فیلترهای Nvidia FreeStyle، بهبود تصاویر Screenshot Ansel، و ShadowPlay Highlights برای Fortnite، Crossout و Elex. اما این نیز به به خاطر هدفی برگذار شد:حفاظت از اطلاعات خود از هکرها. انویدیا کارت های گرافیکی خود را برای محافظت در برابر حمله Spectrum ویرانگر که در طول هفته گذشته دچار دغدغه های بسیاری از رایانه ها شده است، رونق داده است.

Spectre، مانند نقص خواهرش، Meltdown،از نحوه کارکرد پردازنده های کامپیوتری برای انجام یک کار با نام “اجرای احتمالی” برای دسترسی به اطلاعات حساس ذخیره شده در هسته محافظت شده سیستم عامل شما بهره می گیرد. اما در حالی که Meltdown را می توان با تکه های سیستم عامل حل کرد، Spectre سخت تر از آن است که مجذوب شویم، و نیاز به ارائه دهندگان نرم افزارهای مختلف برای به روز رسانی برنامه های بالقوه آسیب پذیر است. Nvidia کشف کرد که نرم افزار راننده ی صفحه ی گرافیکی خود می تواند سوء استفاده از CPU Specter را بدون سوء تفاهم سوق دهد، با توجه به اینکه نرم افزار کارت گرافیک عمیق در هسته ی سیستم عامل خود حفاری می کند و این به روزرسانی ها را تقویت می کند.

سخت افزار گرافیکی Nvidia برای Meltdown یا Spectre آسیب پذیر نیست. این یک پچ نرم افزاری است که برای محافظت در مقابل سوء استفاده از پردازنده های اینتل، AMD و ARM محافظت می کند.

این رانندگان جدید شامل کاهش اولیه در برابر یکی از دو نوع Spectre شناخته شده، CVE-2017-5753 است. با توجه به نقص دوم Spectre، “تجزیه و تحلیل اولیه Nvidia نشان می دهد که درایور Display GPU Nvidia به طور بالقوه تحت تاثیر این گزینه قرار می گیرد.” “انویدیا انتظار دارد با شرکای اکوسیستم خود در به روز رسانی های آینده برای این نوع کار کند.”

کارت گرافیک مصرفی تنها سخت افزار نیست که برای مبارزه با Spectre نصب شده باشد. کارتهای NVIDIA GeForce، Quadro، NVS و Tesla در شاخه راننده R384 در حال حاضر رفع شده است. به روز رسانی درایور برای کاربران GRID و کارت Tesla در شاخه R390 در اواخر این ماه در دسترس خواهد بود.

به روز رسانی عملکرد را تحت تاثیر قرار می دهد، و ما تا به حال زمانی برای آزادی نسخه جدید با CES در حال اجرا در این هفته را نداشته ایم. این اصلاحات اولیه ممکن است زیاد سوزن را حرکت ندهند. مایکروسافت گفته است که رفع اشکالاتی که برای Spectre برای اولین بار از آن استفاده می شود، راننده های جدید Nvidia در برابر “حداقل تاثیر کارایی” محافظت می کنند. اما تقویت سیستم عامل ویندوز و CPU در مقابل Spectre دوم خرابی عملکرد را کاهش می دهد. تکه های نرم افزاری آینده Nvidia ممکن است سرنوشت مشابهی را تجربه نکند؛ ما نیاز داریم که در شرایطی که اصلاحات جدید در دسترس قرار می گیرند، نگاهی بیندازیم.

شما باید بدون در نظر گرفتن ASAP رانندگان جدید NVIDIA به روز رسانی کنید و مطمئن شوید که مجموعه آنتی ویروس شما قوی است. راهنمای PCWorld برای بهترین آنتی ویروس برای رایانه های شخصی ویندوز می تواند به شما کمک کند اگر شما به آن نیاز دارید.

شما همچنین ممکن است بخواهید به پوشش گسترده ای از PCWorld از این نقص های خرابکار زمین بپیوندید، زیرا گام های دیگری نیز برای حفاظت از کامپیوتر شما در حال حاضر وجود دارد. راهنمای ما در مورد چگونگی محافظت از کامپیوتر شما در برابر Meltdown و Spectre وجود دارد،این نقص CPU نیز بر تلفن ها و تبلت تاثیر می گذارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا