اخبار تکنولوژیسیستم عامل

تروجان چیست؟ | آیا تروجان نوعی ویروس است؟ قسمت اول

اسب تروجان یا تروجان یک برنامه نفوذی است که از نوع بدافزار است که به سیستم عامل، دسترسی سطح بالا پیدا کرده است در حالیکه به نظر می‌آید یک کار مناسب را در حال انجام است. یک داده ناخواسته روی سیستم نصب می‌کند که اغلب دارای یک در پشتی برای دسترسی غیرمجاز به دستگاه مقصد است.

تروجان چیست؟

تروجان چیست:تروجان یک برنامه نفوذی است که از نوع بدافزار است که به سیستم عامل، دسترسی سطح بالا پیدا کرده است در حالیکه به نظر می‌آید یک کار مناسب را در حال انجام است. یک داده ناخواسته روی سیستم نصب می‌کند که اغلب دارای یک در پشتی برای دسترسی غیرمجاز به دستگاه مقصد است. این در پشتی‌ها گرایش به دیده نشدن توسط کاربران دارند اما ممکن است باعث کند شدن دستگاه شوند. تروجان‌ها تلاش برای تزریق به فایلها مانند ویروسهای کامپیوتری را ندارند تروجانها ممکن است اطلاعات به سرقت ببرند یا به دستگاه میزبان صدمه بزنند.تروجانها ممکن است به وسیله دانلود نا خواسته یا نصب بازیهای آنلاین یا برنامه‌های تحت شبکه یا به کامپیوتر هدف دسترسی داشته باشند. این موضوع از داستان اسب تراجان گرفته شده است و نوعی از مهندسی اجتماعی است.

اندروید ممکن است پلتفرم بازتری نسبت به اپل باشد، اما با این وجود دارای پتانسیل قوی برای ابتلا به نرم افزارهای مخرب است.گوگل در تلاش است تا با برنامه هایی مانند Google Play Protect از ابتلای دستگاه های اندرویدی به تروجان و گسترش نرم افزار های الوده جلوگیری کند.با این وجود با کمی مراقبت و دقت بیشتر میتوان دستگاه اندرویدی خودرا بسیار امن نگه دارید.

من مطمئن هستم که اصطلاح malware یا «بدافزار» را شنیده اید ، این کلمه کوتاه شده ی malicious softwareیا «نرم افزار مخرب» است.اغلب مردم حتی نمی دانند که این زباله یا بد افزار الوده را نصب کرده اند، زیرا خود را در Android بیشتر پنهان می کند. یک برنامه مخرب ممکن است خود را به عنوان یک برنامه قانونی جلوه کند، یا ممکن است خود را کاملا از نظر شما پنهان کند. در عین حال، در پس زمینه میتواند فعالیتهای مشکوک انجام دهد، مانند سرقت اطلاعات خصوصی و آپلود آنبه مقصدی که برایش تعریف شده است.

راه های جلوگیری از ابتلا و الودگی به تروجان

  1. همیشه سعی کنید از فروشگاه های رسمی برنامه(app) مورد نظر را نصب کنید.(مانند گوگل پلی)
  2. اجتناب از نصب برنامه از فروشگاه های غیر رسمی
  3. در موقع نصب یک برنامه اطمینان حاصل کنید که نسخه رسمی را نصب کرده اید.
  4. همیشه سعی کنید اخرین بروزرسانی های رسمی ارائه شده برای دستگاه خود را نصب کنید تا دستگاهتان همیشه بروز باشد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

هاست وردپرس هاست وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا