رقابت سخت است، به خصوص زمانی که در پایان بازنده هستید. هیچ کسب و کاری دوست ندارد مشتریان خود را به خاطر رقبای خود از دست بدهد و دلیلی هم وجود ندارد که شما استثنا باشید. در استراتژیهای بازاریابی دیجیتال گزینههای زیادی برای منحرف کردن ترافیک از هر رقیب وجود دارد، اما مدیریت هر رقیب نه اقتصادی است و نه هوشمندانه
شما به یک استراتژی نیاز دارید که مشتریان را به سمت وب سایت شما بکشاند و آنها را تا زمانی که تبدیل می کنند درگیر نگه دارد. شما باید استراتژی های تعامل با مشتری برند خود را دوباره مرور کنید و روی کسب وفاداری مشتری کار کنید.
با این حال، چند نکته می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را مدیریت کنید و از فرار آنها جلوگیری کنید.
تجربه بازاریابی می تواند به شما در درک تعدادی از استراتژی های موثر حفظ مشتری کمک کند که مشتریان شما را دوباره جذب می کند. در پس هر روشی که در اینجا فهرست شده است، یک فرآیند گام به گام عمیق وجود دارد که نه تنها اوج تجربه مشتری را ایجاد می کند، بلکه حفظ مشتری شما را به طور قابل توجهی پس از اجرا بهبود می بخشد و تأثیر زیادی بر بازاریابی برند شما خواهد داشت.
اینها استراتژی هایی هستند که درک آنها بسیار ضروری است و باید در استراتژی های بازاریابی کسب و کار شما گنجانده شود. اما علاوه بر این مهم است که بتوانیم نیازهای مشتری را شرکت کنیم و پیگیری کنیم و با تجربه مشتری بهبود یافته راه حل بهتری به آنها ارائه کنیم.
۷ نکته برای بازگرداندن مشتریان | بازاریابی هوشمند
۱٫ بدانید، مشتری شما کیست؟
چگونه می توانید استراتژی بازاریابی و ارتباط با مشتری خود را کامل کنید مگر اینکه مشتریان خود را بشناسید؟ به همین دلیل است که باید شخصیت خریدار را توسعه دهید. این یک نمایه نمونه اولیه است که تمام ویژگی های تعیین کننده یک خریدار بالقوه یا موجود یک نام تجاری یا محصول خاص را در بر می گیرد.
این باید شامل ویژگی های جمعیت شناختی او از جمله سن، جنسیت، موقعیت مکانی و شغل باشد. در واقع باید شامل دلایل احتمالی فرار او نیز باشد. تمام انگیزه های مثبتی که فرد را وادار به ماندن و خرید از سایت شما می کند در نظر بگیرید.
۲٫ پیدا کنید، رقیب شما کیست؟
هنگامی که به یادگیری در مورد مشتریان خود نزدیک شدید، باید دریابید که رقبای شما چه کسانی هستند. این به شما کمک می کند تا بفهمید مشتریان به کجا می روند و این وب سایت ها چه چیزی را ارائه می دهند.
هدف اول شما این است که بدانید مشتری شما چه چیزی را در مورد رقبای شما بیشتر دوست دارد یا اینکه سایت/برند شما چه چیزی کم دارد. ممکن است نیاز به استعداد جاسوسی داشته باشد که بتوانید با کمک ابزارهای “جاسوسی” عصر جدید پرورش دهید. در حالی که برخی از آنها هزینه دارند، تقریباً همه موارد محبوب قانونی هستند.
۳٫ سعی کنید همیشه در تماس باشید
برخی از مصرف کنندگان وجود دارند که پس از ماه ها یا حتی سال ها به بازگشت ادامه می دهند. این ویژگی در وب سایت هایی که اقلام هدیه تعطیلات یا لوازم مدرسه را می فروشند رایج است. همین چند ماه کافی است تا برند دیگری وارد عمل شود و توجه آنها را جلب کند. شما باید با هر خرید به عنوان یک مشتری بالقوه بازگشتی برخورد کنید. هرگز وفاداری آنها را بدیهی نگیرید.
برای ایجاد تکنیک های ایمیل مارکتینگ مقداری زمان و هزینه کمی صرف کنید. مردم معمولاً دریافت تماس های بازاریابی تلفنی را دوست ندارند، بنابراین همیشه قبل از تماس از آنها اجازه بگیرید.
۴٫ مشتریان را با فروش بالا نگه دارید
ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما افزایش فروش یکی از راههای حفظ مشتریان خود در طول جزر و مد زمان است. در اینجا دلیل این است، یک مشتری تصمیم می گیرد نام تجاری شما را امتحان کند و ارزان ترین خدمات ممکن را خریداری کند.
هدف بعدی شما باید این باشد که آنها را وادار به خرج کردن بیشتر کنید. منطق اینجا ساده است. وقتی پول بیشتری خرج میکنند، ارزش افزودهای به محصولات میدهند. این امر ترک برند و رفتن به دنبال ارائه دهنده خدمات جدید را برای آنها سخت تر می کند. این ترکیبی هوشمندانه از اثر وقف با ارزش درک شده است.
۵٫ آنها را فریب دهید، به آنها رشوه بدهید، آنچه را که باید انجام دهید
چند خط وجود دارد که هرگز نباید در طول بازاریابی از آنها عبور کنید، و این یکی از آنها نیست. در حالی که شما برای جایگاه فروش برتر رقابت می کنید، جایی برای بازی آماتور وجود ندارد. شما باید چیزی با ارزش به خریداران و بازدیدکنندگان خود ارائه دهید تا آنها را برای ماندن تشویق کنید.
این چیزی است که باید انجام دهید:
- آ. چیزی ملموس و ارزشمند به آنها بدهید که آنها را از رفتن به یک مسابقه باز دارد.
- ب. برای از بین بردن احتمال انحراف، یک خرید ایجاد کنید.
- ج. همانطور که مشتریان فعلی شما شروع به صحبت در مورد مشوق هایی می کنند که ارائه می کنید، مصرف کنندگان بالقوه با فریب شروع به ورود می کنند.
این مشوق می تواند چیزی به سادگی کارت هدیه، کوپن، کدهای تخفیف، محصولات رایگان یا حتی پول نقد باشد. صرف نظر از مقدار یا ارزش، مصرف کنندگان شما این را دوست خواهند داشت زیرا رایگان خواهد بود. این مشوق ها را در ازای ثبت نام یا اشتراک در خبرنامه خود ارائه دهید. این دو هدف را در یک خدمت می کند. این شما را محبوب نگه می دارد و به لیست پستی سایت شما کمک می کند.
۶٫ در قیمت گذاری خود تجدید نظر کنید
پس از بررسی دلایل فرار، اهمیت قیمت گذاری در آن لیست را دریابید. گاهی اوقات، مشتریان یک شرکت یا ارائهدهنده خدمات موجود را ترک میکنند، زیرا کارآفرینان دیگری را پیدا میکنند که قیمتهای بهتری را برای خدمات قابل مقایسه میدهند. شما می توانید به کاهش هزینه های کالاها و خدمات خود فکر کنید یا پیشنهادات تخفیف ویژه ای را برای مصرف کنندگان فعلی معرفی کنید.
ارائه ارزش اضافی با خدمات معمولی شما، خریداران را وادار می کند تا قبل از تغییر وفاداری دو بار فکر کنند.
۷٫ تمام عواملی را که مشتریان شما را از خود دور می کند، نظارت و حذف کنید
دلیل اینکه مشتریان شما ممکن است کسب و کار شما را به مقصد جدید ترک کنند ممکن است به سن یا محل کسب و کار شما بستگی نداشته باشد. برای یک سایت تجارت الکترونیک، راههای مختلفی میتواند وجود داشته باشد که مشتری را عصبانی کند و او را به سمت رقبا عصبانی کند.
یادگیری در مورد عوامل مختلفی که معمولاً آنها را از خود دور می کند ممکن است به شما در جلوگیری از آنها کمک کند:
- آ. عدم توجه کافی به خدمات مشتری – خدمات عالی به مشتریان همه چیز برای یک تجارت آنلاین است. شرکت های آجر و ملات این فرصت را دارند که به مصرف کنندگان بالقوه خود اجازه دهند محصولات را امتحان و آزمایش کنند. با این حال، محصولات در وب سایت های آنلاین نامشهود باقی می مانند. تنها راه اطمینان بخشیدن به مشتریان از کیفیت و قیمت، دسترسی آسان آنها به مراقبت از مشتری است. باید ۲۴x7 در دسترس باشد و کارکنان آموزش دیده پشت سیستم عامل باشند.
- ب. تراکنشها آسان یا امن نیستند – یا فقط یک گزینه پرداخت وجود دارد یا دروازههای پرداخت آنلاین امن نیستند. هر یک از این دلایل کافی است تا خریداران بالقوه شما را دور نشان دهد یا مصرف کنندگان ارزشمند را از بازگشت باز دارد. امنیت و سهولت دو جنبه مهم رضایت مشتری هستند و با توجه نکردن به هر یک، ریسک از دست دادن مشتریان را در مقابل رقبای خود دارید. برنده شدن در رقابت های تجاری می تواند دشوار باشد.
انجام این کارها مستلزم سرسختی و هوش بازاریابی است، اما یادآوری این هفت نکته می تواند به شما کمک کند تا عمق تکنیک بازاریابی خود را کشف کرده و آن را بهینه کنید.
یکی دیگر از مجموعه آموزش های ترفند به اتمام رسید. آیا در رابطه با این مقاله در مورد ۷ نکته برای بازگرداندن مشتریان | بازاریابی هوشمند سوالی دارید؟ اگر بله، لطفاً در بخش نظرات مقاله به ما اطلاع دهید. تیم متخصص ما به شما کمک می کند تا سوالات خود را بلافاصله حل کنید.