بیماری COVID-19 و اقتصاد دیجیتال
پیش از شیوع بیماری COVID-19 ، جهان دستخوش تغییر و تحول گسترده ای در تجارت اینترنتی شده بود که با موفقیت خیره کننده مشاغل اینترنتی در مقیاس بزرگ از جمله Amazon Prime ، Twitter ، Uber ، Netflix ، Xbox و سایر موارد که اکنون جزء لاینفک زندگی ما محسوب می شوند نشان داده شده است. اقتصاد جهانی دیجیتال.
امکان استفاده از هوش مصنوعی (AL) ، یادگیری ماشین (ML) ، تشخیص گفتار ، خدمات موقعیت مکانی (GPS)، سرعت و ردیابی هویت در زمان واقعی باعث می شود برنامه ها و سرویس های جدیدی که یک بار تصور می شود فراتر از تکنولوژی محاسبات است ، قرار دهد.
سوخت رسانی به این تحول افزایش نمایی در داده های دیجیتالی شده و امکان استفاده از ظرفیت محاسبات و انبارداری عظیم بر روی آن است. از سال ۲۰۱۶ ، دیجیتالی شدن ۹۰٪ از داده های جهان را ایجاد کرده است. طبق IDC ، بیش از ۵۹ Zettabytes (ZB) از داده ها قرار است در سال ۲۰۲۰ در سطح جهان ایجاد و مصرف شوند و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به ۱۷۵ ZB برسد. حتما میپرسید ۱ ZB یعنی چقدر؟ معادل یک تریلیون گیگ یا ۱۰۰ میلیون فیلم با کیفیت!
همانطور که معلوم است ، طبق IDC ، کرونا به جای اینکه مانع از رشد شود ، رشد داده را سریعتر کرده است ، به ویژه در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ، به دلیل افزایش ناگهانی دورکاری ، ترکیب در حال تغییر مجموعه ای از داده های غنی تر و افزایش کارایی مصرف محتوای ویدئویی.برای شرکت ، یک محصول فرعی پیش بینی نشده یک فوریت حتی بیشتر برای چابکی ، سازگاری و تحول است. مدل های کسب و کار در حالی که دیجیتالی شدن اقتصاد شتاب می یابد در حال شتاب است زیرا فن آوری ها و خدمات جدید به نیروی کار تغییر شکل یافته خدمت می کنند.چشم انداز رقابتی در تمام بخش های بازار در حال تغییر است. اکنون بیش از هر زمان دیگری تجارت به دنبال این است که در صورت بروز اختلال چابک باشد و مدلهای جدید تجارت دیجیتالی برای post-COVID ایجاد کند.
این امر به مهارت ها و تخصص های جدیدی در هزاران مرکز داده و شبکه های پشت صحنه نیاز دارد. این زیرساخت، زیرساخت های دیجیتالی را فراهم می کند که برنامه ها و خدمات مهم و حیاتی را حفظ می کند – و همه ما به هم متصل می شویم. زندگی “ابر” در مراکز داده و مراکز داده سکوهای تجاری قرن بیست و یکم است.